Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, May 11, 2010

Hemglass



I fredags när jag kom hem från marknaden så blev jag överraskad av Mike. Han sa bara -Sätt dig i bilen och kör! Så hamnade vi hemma hos pappa och Karin och käkade thaimat. Jättegott.
I lördags och i söndags tog jag det lugnt hemma. Var ute och promenerade, läst, kollat film, badat och slappat tillsammans med Mike och katterna. Underbar helg.
I går jobbade jag 10 - 15 på Hanemåla klass 5B (samma klass som jag tidigare praktikerat i när de gick i 4B) Tittade upp hos Ida på kaffe och yatzy en sväng efteråt. Tog en promenad på kvällen i den mysiga kvällssolen.
Ringde en en multiorder till Haléns postoderföretag. Jag är ju inte direkt något fan utav shopping så jag tänkte slippa trängas runt i affärerna genoma att beställa vår/sommarkläderna i år via posten. Hittade en hel del sköna plagg faktiskt. Slutnotan hamnade runt 2000 kr...oooops.
Idag har jag jobbat 9 - 15 i samma klass som igår. Hem direkt efteråt och tog en promenad. Slapp vid tv´n. Köpte faktiskt hemglass nyss från hemglassbussen, det har jag inte gjort sedan jag var barn. Köpte ett gäng med glassbåtar. Det fanns en ny smak med hjortronsylt och vit choklad, yumm!
Imorgon ska jag träffa Malin i bibblan kl 10 och vi ska skriva ihop en uppgift till skolan. Sen ska jag jobba 13 - 17 på fritidshemmet i Hanemåla.

1 comment:

Anonymous said...

2 000? Inte mycket pengar för kläder ;)