Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, March 01, 2010

Oh no, snön förvinner...

Mildare väder, tö = inte lika mkt skidåkning.
Har iaf lyckats gå ner 1.5 kg :) antar att en del fett även omvandlats till muskler därav mindre viktnedgång. Men vad ska jag göra nu när snön försvinner?? Får väl ta och börja använda mitt hemmagym lite mer. Men det är inte lika roligt att träna inomhus som det är att vara ute i friska luften. Kanske kan börja ut och springa eller åka inlines istället.
Just nu känner jag att jag lätt befinner mig mittemellan dessa två kroppar. Det skrämmande är att den smala tjejen ses som ett idéal i många unga tjejers ögon i dagens samhälle. Förr i tiden var det sexigare att vara tjock.




Förhoppningsvis blir jag såhär snygg till beach 2010.

Så, vad har hänt sedan jag senast skrev i tisdags? Ja, eg inte så mkt. Eftersom eleverna har haft sportlov så har jag inte kunnat jobba något. Har påbörjat en ny delkurs nu som heter "Människan i lokalsamhället". Har ännu inte fått tillbaka tentan, lite nervös faktiskt.
I onsdags var jag ute i skidspåret som vanligt och efter det åkte jag ut en sväng till Lindås till kusin Erika och Vendela. Har inte sett Vendela på ca 2 mån nu och shit vad det går fort i utvecklingen. Nu pratar hon mkt, mkt mer och tydligare än för 2mån sedan. Kul :)
I torsdags fick jag mitt efterlängtade CSN och efter en föreläsning om 1900-talets svenska historia så blev det en runda på stan. Handlade mat, var på systemet, apoteket, biblioteket, tankade upp bilen etc. Ringde till farmor en sväng på eftermiddagen och kollade läget. Var även ute en sväng med hunden på kvällen.
I fredags hade vi en föreläsning om kulturmöten/krockar. Hade för första gången på hela utbildningen en föreläsare som var en snygg kille i 30-årsåldern vilket gjorde det mkt enklare och roligare att lyssna ;)
På kvällen var Mike på fest/pokerspel med sina vänner och jag "hjälpte till" att flyttstäda tillsammans med Ida hos Johan på Russinvägen. Drack lite alkohol, delade en pizza med Ida och Martin plus spelade yatzy, hade en trevlig kväll.
I lördags gjorde jag inte mkt. Slappade framför tv´n och sov i princip bort hela dagen.
I söndags åt vi en riktig English breakfast och insåg att vi har fått nya kanaler på vår tv-box tillsammans med en playfunktion vilket är jättebra. Telia hade tyvärr tagit bort vår favoritkanal BBC Entertainment som de hade lovat att de INTE skulle göra. Men efter att ha ringt och pratat med dem så fick vi tillska kanalen :) Var hos mamma en stund och tog ett bad efter att ha solat. Åkt förbi och slängt skräp på återvinningen. Jag är en återvinningsjunkie. Slänger aldrig nåt. Antingen återvinner jag eller skänker jag bort prylar. Köper även ofta prylar på second hand och "ärver" kläder från vänner. Tycker det är onödigt att alltid köpa nytt. Man ska tänka på miljön!

Storstädade hela huset på eftermiddagen tillsammans med lite vin.
Idag har jag pluggat stor del av dagen. Tog wilda och Gypsey till djurkliniken kl 16 för deras andra vaccination. Ida följde med som stöd eftersom Mike var i skolan i Växjö. Han har nu påbörjat sin grävmaskinistutbildning. Förhoppningsvis om 18 veckor har han jobb!


Tequila försöker få plats, sötis.

Älsklingarna mina

No comments: