Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, April 20, 2010

Crossolycka

I söndags var planen att jag skulle hälsa på kusin Erika som just nu är höggravid och pga hennes diabetes så kanske hon blir inlagd tidigare på sjukhuset. Tyvärr så hann jag inte stanna längre än ca 7 min förrän Mike ringde. Han hade kraschat med crossen i ett hopp och landat så illa att han fick styret rakt in i bröstkorgen. Vi åkte först in till vårdcentralen i Nybro och där fick han en smärstillande spruta och ambulansfärd till akuten i Kalmar. Efter ca 4 timmar där så konstaterades det att bröstbenet inte var brutet, puh, men han hade flera brutna revben. Smärtstillande medicin och vila blev behandlingen eftersom de inte gör mer i dessa situationer. Det kommer ta veckor förmodligen månader innan han är återställd. Så jäkla typiskt nu när han äntligen har fått ett jobb.
I måndags hade jag studiegruppsmöte. Vi skrev inledning, mål och syfte till vårt arbete om Kalmar slott, plus vi delade upp underrubriker som vi ska skriva enskilt. Förhoppningsvis är vi alla klara med det tills torsdag och vi kan förbereda själva redovisningen (som ska ta 60 min…) på måndag. Vi ska låna kläder från garderoben på dramaavdelningen, Linnéuniveristetet och klä ut oss till olika personer från t ex 1300-talet, 1600-talet osv. T ex Drottning Margareta, Gustav Vasa, fånge osv. Jag ska vara guiden från 2000-talet och ska berätta om ”slottet idag” och ha hand om vår tidsmaskin som våra åskådare ska få resa i :)
Idag har vi varit iväg hela dagen med klassen på en exkursion (bussutflykt) i geografin för att kolla på rullstensåsar, högakustlinjen, rundhällar osv. Utflykten började i Kalmar och gissa vart första stoppet var? Jo, ÖRSJÖ! Efter det var vi runt i Alsjöholm, Påryd, Svartbäcsmåla, Nybro osv. Allt i allo en kul dag men var trött när vi kom hem igen. Sista stoppet var i Nybro och det kändes bara sååå onödigt att behöva sitta på en buss hela vägen till Kalmar igen för att sedan köra direkt hem igen. Tittade upp hos Ida på lite kaffe (som jag saknat hela dagen, fick tom huvudvärk) äggmackor och yatzy. När jag kom hem runt 18-tiden så tog jag ett bad i ”mitt” fina, nästan klara badrum i källaren tillsammans med en öl. Underbart! Kollade på halv åtta hos mig och Desperate Housewives samtidigt som jag skrev ihop reflektionsanteckningarna från dagen som ska mailas in till läraren. Nu ska jag kattgosa och kattgosa och sedan kattgosa mkt mera!

No comments: