Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, April 12, 2010

Trädgårdsfix

I onsdags hade jag föreläsning på fm. Sen var jag på IKEA, Rusta och Jysk i Kalmar och inhandlade grejer till badrummet. Var en sväng hos Ida innnan jag körde hem. Mikes kompis Rocko och hans tjej Frima var hemma hos oss och hjälpte till i trädgården. Vi plockade undan kvistar och träd som huggts ner plus att vi tvättade bilarna och bytte till sommardäck på Rockos bil. Skulle gärna byta min mot hans!




Rocko och hans bil


I torsdags var jag hos Ida. Hon hjälper mig att ordna till min laptop. Var en runda på Willys, hos mamma och sedan blev det fortsatt trädgårdsrens med Mike och Carl. De började att bränna lite kvistar. På kvällen pluggade jag ca 2 tim till omtentan som jag "kanske" får göra på lördag. Eftersom jag glömde att registrera/anmäla mig till den så finns det nu ingen plats till mig i salen. Får helt enkelt åka dit på lördag morgon och se om det är någon som inte kommer, isf får jag skriva tentan. Annars får jag vänta ännu fler veckor.


Katterna tittar spänt på i fönstret när vi eldar

I fredags skulle jag eg varit i skolan men jag jobbade istället. 10.00-16.45 på Färgsippan (fritids) hanemåla. Det var jättekul. Sådan skillnad mellan fritids/förskola än att vara lärare i klass.
I lördags fortsatte vi rensa i trädgården. På kvällen var vi hos Linn. Hon har flyttat tillsammans med hennes pojkvän Marcus nu. De hade fått det jättefint. Sofie, Ida, Annie, Linn och jag spelade Chicago och drack goda drinkar och vin. Hade inte planerat utgång men så blev det iaf :) Taxi in till Kalmar och Harry´s allihopa. Hade skoj! Hem med nattbussen. Isäng tidigt på morgonen (4.00 ca)





Igår gjorde jag inte mkt alls. Bakisdag. Käkade pizza, kolla tv och tog en promenad i skogen med hunden.
Idag var jag i Kalmar tingsrätt med Malin, Ida.A och Annie P för att gå på en rättegång (rån) som är en av våra uppgifter i skolan. Tyvärr så blev det stängda dörrar och vi fick köra hem igen. Surt när man har planerat att få denna uppgiften gjord idag. Kom precis tillbaka från en promenad med Jimmy och ska nu plugga vidare. Dels till omtentan på lördag och även till vårt grupparbete (har nya grupper igen...) som ska handla om Kalmar slott.

No comments: