Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, April 06, 2010

Badrumsfix

I torsdags (skärtorsdagen) jobbade jag, 8.30-14.45. Barnen var rätt så stökiga och busiga pga påsklovet men det gick iaf hyfsat bra. Brian (amerikanaren från Nybro Vikings kom till klassen och pratade lite, eleverna fick öva sin engelska genom att ställa frågor. Det gick bra. Träffade på en kompis som jag spelade basket med för ca 10 år sedan. Hon är precis nyutbildad lärare och har jobbat på Hanemåla sedan i jan. Konstigt att jag inte sett henne där innan. Kul att se henne igen! Påskstädade när jag kom hem.
I fredags (långfredagen) kom Carl hit och vi högg ner en massa träd i trädgården och räfsade löv och rensade rabatter. Drack öl, spelade poker. Carl sov över.
I lördags (påskafton) tog jag en promenad i skogen med Jimmy. Var hos mamma och tog ett bad och lämnade en påskblomma. Vid 19 skjutsade Mike ut mig till Susses päron i Västrakulla. Maria och hennes kille Tobias kom också dit. Vi drack lite vin och tog sedan bussen in till Kalmar 21.40. Bowlade på Harrys och festade loss. Hade jättekul!

Jag, Maria, Tobias och Susse



I söndags var Mike och jag ute hos pappa och Karin i Flygsfors på påskmiddag. Mums :)
Igår var det en mulen och regning dag. Efter en promenad i skogen så korkade jag upp en vinare och satte full fräs med att måla om i badrummet i källaren. Målade ljusblått i taket (för vi hade ingen vit färg hemma) så jag tänkte att det skulle symbolisera himlen och sedan turkos färg på väggen ska vara vattnet, sedan ska jag fixa en sandfärgad matta och göra det mysigt med turkosa handdukar m.m. Kanske en badboll oxå? :) hehe.
Idag har jag varit hos tandläkaren och lagat ett hål. Det var väldigt besvärligt och tog lång tid. Det var nämligen en av framtänderna så bedövningen gjorde även mkt ondare. Har fortf 2-3 hål kvar att laga. Var uppe hos Ida en sväng på kaffe och yatzy innan jag hade min tid hos optikern. Är inte nöjd med de linser jag har nu så jag fick en annan sort och ska byta styrka på högra linsen. Blir nog bra till slut hoppas jag. Var på färgaffären och köpte den turkosa färgen innan jag körde hem. Nu ska jag ut och gå en sväng.

Målning på G

1 comment:

Bjanca said...

Så duktig du är *ler* Hoppas det blir fint. Vill se kort sen :P