Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, April 29, 2010

Ingen bra vecka än så länge...

I lördags var jag, Ida och Sofie uppe i Linns gamla lägenhet och flyttstädade mellan 12.30-15.30 ca. Vi skrubbade, skurade och dammsög m.m och naturligtvis drack vi VIN! Efter städningen åkte vi hem till Linn och Markus och gjorde årets första grillning. Det var en mkt trevlig kväll med många skratt och omgångar med Jeopardy-team spel. Vi kollade naturligtvis på hockeymatchen också och det blev höga glädjetjut när Jönköpings stoltheter HV71 vann SM-GULDET!!!

Annie, Sofie, Ida, Linn, Anna, Veronica och Emelie





På söndagen var jag ute hos pappa i Flygsfors och bytte till sommardäck. Sen blev det slapp på soffan framför eurosport och snooker.
I måndags var jag först på studiegruppsmöte i bibblan på universitetet (LNU) 9-11 och sen uppe hos Ida en sväng. Var på stan och köpte hem badrumsmattan till källaren nu. Det kommer nog bli snyggt när det är helt klart. Tog mig en snabb hamburgare på stan innan jag begav mig till jobb 14.30-16.45 på förskolan nyckelpigan (hanemåla) hade början till migrän under tiden jag jobbade vilket inte var direkt kul när man har ansvar för ca 8 st 4-åringar sim springer omkring...när jag kom hem så eskalerade värken och jag fick ta Eeze var 4-de timme hela natten. Sov inte mkt, sen fick jag även feber och det var ingen rolig natt.
I tisdags skulle jag eg ha jobbat heldag ute i Flerohopps skola men fick sjukanmäla mig för migränen hade fortf inte gått över och inte febern heller. Kunde inte göra nåt alls på hela dagen mer än att ligga och kolla på snooker.
I onsdag hade iaf migränen släppt och nu hade jag endast vanlig huvudvärk + feber. Skulle eg varit på Kalmar slott och förberett mig till redovisningen men det gick ju inte. Fortsatt soffläge med snooker. Kunde plugga lite på dagen. Sen på kvällen började det pipa i luftrören och jag hade problem med andningen. Det var riktigt tungt att andas och det var obehagligt. Hostattacker och andfåddhet så fort jag rörde mig. Kunde inte sova mkt denna natten heller.
Idag skulle jag egentligen varit med och redovisat med min studiegrupp om Kalmar slott och även strosat runt blåsiga, kalla (tillfälligt regniga) Kalmar stad och lyssnat på andra gruppers redovisningar. Men det fick bli läkarbesök istället för min del. Nu har jag iaf fått utskrivet en hostmedicin som är både slemlösande och luftrörsvidgande plus en Brikanylinhalator som jag kan använda om det verkligen skulle behövas. Läkaren sa att pga min sarkoidos så blev förkyldningssymptomen värre och det finns inte så mkt man kan göra. Det blir nog bra igen när jag frisknat till. Min lungläkare får kolla på CT-scan bilderna sedan och avgöra om jag ev behöver behandling.
Nu ska jag fortsätta ta det lungt här på soffan, kolla vidare på snooker och kanske läsa ut min bok (Flickan som lekte med elden) som det har tagit alldeles för länge att läsa klart. Tyvärr så åkte Ronnie O´Sullivan ut mot Selby igår i kvartsfinalen så nu vet jag inte riktigt vem jag ska heja fram till World Championvinnare...kanske Neil Robertsson?

2 comments:

Mattias said...

Kan hälsa att jag grät floder här nere när Djurgården torskade. Förstår fortfarande inte hur det är möjligt?

Lovar dig att Spurs kommer missa Champions League också så är helvetetsåret fullbordat. Bollnäs, torsk i final, Djurgårn torsk i final, Spurs lyckas säkert klanta till en självklar CL-plats. Saknas bara att Djurgårn åker ur allsvenskan i fotboll med...

Theres said...

SM-GULD, SM-GULD, SM-GUUUUUULD!!!
;)