Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, April 17, 2010

Inlines och omtenta

I onsdags hade vi möte med gruppen på fm för att planera upp vår redovisning och arbete om Kalmar slott. Sen hade vi föreläsning om Svensk politik på ef. Seeegt. Tog en promenad på kvällen och pluggade sedan nån timme. Åkte en runda inlines runt 21, det var jättekul.
I torsdags "skolkade" jag från dagens föreläsning i geografi som handlade om bergarter. Pluggade istället till omtentan och hälsade på Ida i stan. Vi satt på balkongen hennes i solen och käkade hamburgare, drack kaffe, tog en promenad och spelade yatzy. Åkte en inlinesrunda när jag kom hem. Tog med hunden så han fick springa av sig, kul!




I fredags pluggade jag vidare till tentan halva dagen. Skolkade även från dagens föreläsning som handlade om "hur man använder Bibeln i skolan". Storstädade istället hela huset, det tog ca 3-4 timmar. Dammsög, moppat, dammtorkat, tvättat, bäddat rent, skurat kök och badrum, ja det mesta helt enkelt. Var en sväng hos Ida igen. Vi delade en smörgåstårta. Yumm :) Åt tacos på kvällen och kollade på film.
Idag har jag skrivit tentan 9-11, det gick nog bra tror jag iaf trots att det kom två frågor som jag absolut inte hade räknat med. Körde till återvinnigsstationen med fyra påsar med gamla elektronikprodukter innan jag tittade förbi Ida igen. Drack kaffe och spelade yatzy som vanligt. Nu ska jag ta ett ryck och måla den turkosa färgen i källarbadrummet. Ikväll blir det lungt, förmodligen lite vin annars inget spec. Blir antagligen en promenad som vanligt. Imorgon ska jag se om jag kan komma och hälsa på min kusin Erika eftersm hon kanske ska bli inlagd på BB på måndag. Sen ska jag till pappa på eftermiddagen för att byta till sommardäck på bilen.

Lyckades fånga alla katterna på samma foto för en gångs skull

Pojkarna (Rocko, Carl och Mike leker med sina leksaker

2 comments:

Bjanca said...

Jag gick på geografikurs och bergarterna var det tråkigaste någonsin... uscha.. så gjorde nog inget du :P

Theres said...

Nä, fy det är inte kul. Minns lektionerna från gymnasiet och komvux...