Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, September 24, 2009

Börjat komma lite mer igjordning

Nu har jag städat upp lite mer inne i huset. Nu har vi ett fungerande boende :) Tjhoo! Har skurat ur rummet brevid tv-rummet och satt in en bokhylla där. Ska hämta ett vitrinskåp/bokhylleskåp som står i källaren i Flygsfors nåndag nu framöver också som ska in i det rummet. Sen ska jag använda upp mitt IKEA-presentkort och köpa mig ett stort och fint vitrinskåp där jag ska samla alla mina fina kritallglas (Orrefors såklart) och ha på display.
Känner mig äntligen lite bättre från min förskylning. Hade ju feber etc efter det att jag kom hem från Cypern och vissa förskylningssymptom har ännu inte försvunnit. Har hostat ch snuvat mig igenom flera veckor nu och har fått rikigt ont i ett av revbenen. Pappa tvingade iväg mig till läkaren som fick känna lite på mig och han skrev ut en bra (hehe) hostmedicin och konstaterade att mina symptom var/är väldigt likt svininfluensan så det var säkert det jag hade. Men, men nu har hostan nästan försvunnit och smärtan i revbenet börjat släppa lite iaf. Hade tydligen bara överansträngt och irritrat musklerna/broskbenet mellan revbenet och bröstkorgen och det är därför jag har ont. Kunde nästan gissa att det var så.
Idag har jag suttit hela dagen och skrivit på min uppgift angående läromedelsgranskning. Kollar igenom en bok för klass 1 och vad det finns för olika övningar för eleverna i den. Sådär kul. Ska laga lite middag nu och sen sätta på en film för jag är slut i huvet. Har lyckats skriva ihop 3 sif iaf. Vårt minimim är 4s och max 20s, gillar verkligen hur de sätter gränserna alltså :)
Senare ikväll ska jag fortsätta läsa min bok "Män som hatar kvinnor" har inte haft så mkt tid till att läsa så jag har endast kommit till sid 213 nu, jag läser ju så sakta också...känner ingen som läser så sakta som jag, hehe.

No comments: