Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, September 12, 2009

Emmaboda marknad

Vilken underbar dag det är idag. Har sovit ut och ätit en god frukost. Ska ta mig en ducsh och sätta på en maskin tvätt nu innan jag pyser ut i solskenet till min kusin Erika m fam. Vi ska gå en runda på Emmaboda marknad. Erikas mamma ska också följa med.
Igår var jag i solan hela förmiddagen och slutförde arbetet med VFU-intervjuerna. Nu väntar redovisning på onsdag. Fredagskvällen blev lugn, lite tv-tittande och sen tidigt isäng.

Marknaden var mkt trevlig. Solig och varmt med en doft av sockervadd i luften :) Lilla Vendela fick sin ballong och jag inhandlade lite allmänna marknadsgrejer (soppåsar, spishällsunderlägg, nötter, godis, en lampa, 2 handväskor m.m.) Fick träffa Erika, Micke, Vendela, Farbror Conny, Anita och kusin Rickard.
Männen gick på trantorrace (haha, bondkanins-special) medans vi brudar gick och shoppade loss :)
Efter marknaden så körde jag in till Nybro o sa hej till mamma en snabbis. Hade köpt lite mumsiga brända mandlar till henne, favvo. Sen hyrde jag tre filmer och tog med chinamat hem. Mike hade varit iväg och kört motorcross hela dagen och var helt slut. Satte på två maskiner tvätt och sen drack jag några whiskey/cola och spelade online poker till bra musik. Saknar fortf Napa...

Erika och Vendela

No comments: