Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, September 09, 2009

Dumma, dumma Telia


Lilla sötnosen Wilda!

Usch, nu är jag såå trött på Telia. Igår skulle jag kolla på Idol men digitaltv´n strulade, svartit bild och knappt nåt ljud. Väldigt irriterande. Läget är nu fortfarande samma och jag har ringt för att klaga, telekön = 28 min så de ska ringa upp mig senare. Ringer de inte så blir jag mer än vansinnig och det vill ingen vara med om.
Har iaf för övrigt haft en bra dag. Strålande solsken medans vi var ute och hade praktisk matematik med klassen i parken vid skolan. Lärde oss en hel del roliga saker som har med matematik att göra som vi kan använda oss av i skolan för de yngre barnen.
Efter dagens lektion 10.00 - 12.00 så handlade jag lite på Willy´s och åt sen en god lax o potatislunch. Hade tänkt plugga lite på eftermiddagen men så blev inte fallet. Åkte istället ut med Mike till farmor och farfar för han ville köra cross i farfars skog. Visade foton från husen och Ayia Napa för dem. De tycker alltid att det är roligt när jag kommer och visar en massa foton :) Stannade till vid Madesjösjön på vägen hem, jättefint. Har även ordnat en date med kusin Erika o fam till helgen.
Nu ska jag ta mig ett kattgos och sen blir det i vanlig ordning Eastenders. Middag idag blir kyckling, wokgrönsaker, nudlar och thai sweet chilli sås. Imrg ska jag ut till Alsterbro skola tilsammans med min studiegruppskamrat Susanne för att intervjua några barn i 6-7års åldern ang matematik och "den mentala talraden" :) ska bli roligt.

No comments: