Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, March 29, 2010

Glad Påsk!

I fredags var jag helledig vilket var jätteskönt. Sov ut till 11.00 och åkte sedan in till stan och var hos Ida. Vi satt i solen på hennes balkong, drack kaffe, spelade yatzy, promenerade med Atlas, åt smörgåstårta och handlade på Willy´s. På kvällen lagade jag lasagne och drack gott rödvin. Var uppe i Linns lägenhet en stund på kvällen (20-23) och hjälpte henna packa inför flytten nästa helg. Vi spelade Jeopardy och hade trevligt. Fick skjuts hem av Rocko (Mikes kompis) som ska flytta tillbaka till Nybro nu.
I lördags träffade jag susse på stan. Vi fikade, gick på stan och käkade lunch (10.30-13.30) Var hemma och hade myskväll. Åt lasagne och kollade på många filmer.
I söndags steg vi upp tidigt. Var ute på promenad med Jimmy och hade sedan storstädning i huset. Gick igenom varje skåp, förråd och låda i källaren. Fick ihop en hel flyttlåda med grejer som jag kan skänka till RIA Second Hand och en låda till med grejer som kan slängas. Skurade även ur badkaret i källaren för femte? gången och tog mig ett bad. Det var väl inte sådär jättemysigt men det funkade iaf.
Idag har jag inte haft lust med nåt. Kände mig febrig i morse så jag tackade nej till jobb och struntade även i att gå på dagens föreläsning som handlade om Vasatiden. Läste lite hemma om det istället. Ida, Atlas och Dante kom ut till mig och vi gick en runda i elljusspåret. Det regnade...Känner mig allmänt låg just nu. Vet inte om det har med läkarens utlåtande att göra eller vad det är. Jag som alltid brukar vara glad och positiv. Hoppas det snart vänder. Kanske kommer kännas bättre efter att jag pratat med läkarna på lung- och medicinkliniken. Undrar när jag ska dit?
Nä, nu ska jag glo på Hell´s Kitchen och laga mig middag, fiskbullar o potatis.
Sen ska jag nog plugga lite till omtentan om jag orkar.

No comments: