Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, March 15, 2010

Rätt låt vann!

För en gångs skull så tycker jag att rätt låt vann i Melodifestivalen. Inte för att jag tror att den kommer gå så långt i Eurovision men den var iaf bäst av de svenska bidragen som fanns i år.
Lördagskvällen var jättetrevlig. Vi var hemma på vänsterkroken i Hanemåla i Idas pärons hus (de är i Thailand) och lagade god mat och drack gott. Fick ta en taxi hem, det sved lite i plånboken (335kr...) blev lite sur på mig själv dagen efter at vi inte kom på att vi lika väl hade kunnat ta nattbussen hem eftersom taxin var så försenad. Men hjärnan hänger inte alltid med som den ska när man har druckit tyvärr.
Söndagen blev en bakisdag som jag i princip sov bort. Var hos Ida en sväng på kvällen för lite kaffe, promenad och yatzy.
I dag har jag varit hos tandläkaren och hon konstaterade att jag hade 3 hål som behövdes lagas. Shit, jobbigt. Det hade jag inte räknat med. Men som tur är så har jag friskvårdsavtalet så det är gratis :) Efter besöket var Ida och jag ute med hundarna en sväng i Hanemåla/Svartbäcksmåla.
Nu ska jag laga fiskbullar och potatis och plugga lite.
Har förresten glömt att berätta att Mike har fått jobb!! På Kährs som truckförare! Han´s fd fd jobb. Så det känns jättebra :) Han kunde sluta på grävmaskinistutbildningen och han får certifikat för de delar som han redan gjort och är välkommen tillbaka där om han skulle vilja nästa gång de kör samma utbildning. Så nu jobbar han varannan vecka 14-22.30 och 05-14 ca. Happy Days!

No comments: