Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, March 31, 2010

Försovningskaos

Idag har jag jobbat i klass 6B på Hanemålaskolan 8.30-14.45. Det var rena turen att jag hann dit idag eftersom jag försov mig. Jag vaknade kl 8.10. Fick strunta i frukost och smink/linser o allt. Kastade på mig kläderna och åt en banan till frukost i bilen. Det tar ca 10-15 min att köra men jag hann. Kom 2 minuter innan vi började, puh. Men när jag kom till skolan så fanns det inget planeringsschema så jag fick springa iväg och ringa läraren. Rörigt och stressigt plus stökigt i klassen när man inte är där och kollar till dem.
Imorgon blir det samma tid i klass 6A o 6B. På morgonen kommer det en hockeyspelare (Amerikan) från Nybro Vikings och ska berätta om hur det är att spela hockey. Eleverna ska få ställa frågor på engelska till honom. Jag har förberett mig lite med egna frågor också. Ska få bestämma lite grann själv över vad vi ska göra imrg eftersom läraren som är sjuk inte hade någon direkt planering tills imrg. Så jag tänkte att vi skulle spela basket (surprise :) på idrotten och ha lite lekar sista lektionen innan påsklovet. De ska även få tid till att planera discot som de ska arrangera för låg/mellanstadiet på fredag. Jag gillar när man har lite "fria händer", mkt roligare än att strikt följa en planering :)
Nu ska jag laga Sweet and sour kyckling med wokgrönsaker och nudlar. Sen ska jag kolla på mitt kära Eastenders som jag missade både igår och i måndags.

Snart är det sommar! Snygga bikinis jag har designat va? hehe



3 comments:

LANA said...

Hej! Tack så hemskt mycket för din röst! Ska rösta på dina också! :)

Cassandra said...

Tack! Dina var också jätte fina! Röstade på dem nu. Ha en bra dag =)

Bjanca said...

Jag gillade den blå ;)