Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, March 30, 2010

Min snutt




Visst är Tequila-cat söt? Jag har såå dåligt samvete eftersom jag råkade stänga ut henne igår på balkongen. Katterna våra brukar gå ut där ibland för att få lite uteluft. Vi har satt upp ett hönsnät runtomkring så att de inte kan rymma. När jag vaknade imorse hörde jag ett -Mjau, mjau, mjau. Lilla snuttan har varit ute på balkongen hela natten. 23.30-06.30 ca. Som tur väl är så verkade hon inte direkt bry sig nåt spec. Efter lite gos så är nu allt som vanligt igen :)
Idag har jag varit i skolan på en tråååkig föreläsning om den svenska stormaktstiden 13.00-15.30. Sen var jag hos Ida. Vi drack kaffe, spelade yatzy, promenerade ca 30 min och var även iväg och solade solarium en sväng tillsammans med Emelie. Hemma igen runt 19.00. Lagade köttbullar och makaroner. Känner mig stolt som valde bort McDonaldsmaten idag trots att jag var sugen på det.
Kollade min lotto-rad idag men kunde tyvärr konstatera att jag inte vann de 215 miljonerna som nån annan lycklig person fick istället. Har bestämt mig för att lägga ner rökningen helt o hållet, och eftersom jag ändå inte röker mer än ca ett paket i veckan så tar jag de 40 kronorna och lägger dem på en "liten lotto" istället. Tror inte att rökning är spec bra för mina sarkiodoslungor...
Nä, nu ska jag hoppa in i duschen. Imorgon blir det jobb hela dagen på Hanemålaskolan, samma sak på torsdag. På fredag funderar vi på att åka upp till Jönköping och gå på Elmia bilmässa. På lördag kommer lite kompisar hem från Sthlm så det kanske blir fest och utgång då. På söndag blir det påskmiddag hos pappa och Karin.

3 comments:

Bjanca said...

Vilka söta bilder =)

Jenny/Katthemmet Kompis said...

Å vilka sötnosar! Ser att du också läser till lärare. Är det genom Lnu? /Jenny, Katthemmet Kompis

Theres Christersson said...

Yep, jag läser på Lnu. Gör du också det?