Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, March 25, 2010

Vår i luften!

Så härligt med vår i luften! Nu börjar snön smälta bort snabbt, det är inte mkt kvar. Kom precis in från en skogspromenad med Jimmy. Elljusspåret har fortfarande lite snö kvar så jag får vänta lite till tills jag kan börja ut och springa. Ska plocka fram mina inlines så länge.
Fick min första lön (på länge) idag :) det var lite mer än vad jag räknat med! Hade inte räknat med semesterersättning och sådana tillägg så det blev 500 sek mer än väntat vilket alltid är en bonus.
I förmiddags hade vi redovisning på vårt grupparbete/temaarbete om "Den stora utvandringen från Småland till Amerika". Det tog ca 40 min inkl diskussion efteråt osv. Det gick jättebra. Jag är helnöjd.
Igår var jag på lasarettet och gjorde punktionscytologi. Läkaren stack in en liten nål (4 ggr) i knölen på halsen för att ta cellprov. Det gjorde inte alls ont och personalen var hur gulliga som helst.
Nu får jag vänta tills att läkaren på vårdcentralen kollat på alla tester och bilder innan han hör av sig till mig. Tog en hundpromenad med Atlas, Dante och Ida sen.
I tisdags var jag också på lasarettet (Ida höll mig sällskap). Då gjorde jag en lungröntgen för att se om jag har några sarkiodosförändringar där. Det är tjedje gången jag gör den röntgen. Det går snabbt och känns ingenting. Det jobbiga är att behöva sitta kvar och vänta på att läkaren ska kolla på bilderna innan man får lov att gå. Efter läkarbesöket var Ida och jag hos Martin O i Kalmar och tog en fika. Sen tog vi en hundpromenad med Atlas och Dante. Väl hemma igen så påskstädade jag huset ihop med några öl.
I måndags jobbade jag 8-14.30 i Flerohopp. Det var den bästa dagen nånsin. Fick även jobberbjudande om att jag kunde få jobba i Örsjö skola på tisdagen och onsdagen, men det gick ju inte. Synd.
I söndags var jag uppe redan 9 trots bakfylla. Var en runda hos Ida. Tog ett bad hos mamma, käkade pizza och slappade vid tv´n.
I lördags tvättade jag bilen hos pappa. Käkade våfflor oxå. Min farbror Berny kom också förbi och gjorde samma sak :) På kvällen blev det fest hos Mats i Kalmar och en sväng på Harry´s. Hade skoj :)

Nu fick jag precis ett samtal från läkaren i Nybro. Han sa att röntgen hade visat att jag har sarkiodos i lugnorna och att jag nu måste till lung och medicinkliniken i Kalmar så att de ska få undersöka mig. Fan om de säger att jag måste börja på kortison igen... Då blir jag riktigt ledsen...

No comments: