Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, March 05, 2010

Tillbaka och vikarierar igen

Då var sportlovet slut.
I tisdags var jag på föreläsning/seminarie som handlade om Barnets Bästa, FN:s barnkonvention och socialtjänstens lagar om omhändertagande av barn som inte har tillgodosedda behov hemma osv. Mkt viktigt ämne att lära sig eftersom vi som lärare har anmälningsplikt om vi ser att barn i skolan inte mår bra. Det är många lärare som blundar inför problem som borde lösas. Vi måste alla hjälpas åt att ta hand om de barn som inte har det bra. Efter föreläsningen satt jag och Malin och skrev vår paruppgift som hade med seminariet att göra. När jag kom hem så blev det två varv i skidspåret. Det var rätt så jobbigt när jag kom hem för det fanns inget varmvatten så jag fick duscha i en iskall dusch...fyy. Vi har ju en pelletsbrännare som värmer element och vatten till båda husen på denna tomt där vi bor. Ibland glömms det bort att fylla på pellets och då blir det kallt...brr.
I onsdags fick jag jobba en heldag. På fm i en förskoleklass och på ef på ett fritids där jag inte varit tidigare. Kul dag!
I torsdags var jag på Linnéuniversitetet som Kalmar högskola nu har bytt namn till eftersom de har gått ihop tillsammans med Växjö universitet. Verkligen jättetråkig föreläsning om "stadens framväxt". Fick tillbaka tentan och insåg till min stora besvikelse att alla moment/uppgifter inte var G..suck, det blir att få skriva om den Iiiinte kul alls. Var deprimerad resten av dagen sen. Tittade upp en sväng hos Ida på lite kaffe och yatzyspel tillsammans med henne och Annie efter skolan. Sen drog jag hem och deppade vidare med några glas vin som tröst.
Idag har jag jobbat på Västerängskolan för första gången i klass 1. Allt har gått jättebra. Vi var iväg på en liten utflykt med buss för att se en teater på en annan skola. Spännande att åka iväg med eleverna. De var superduktiga allihopa. Har precis nu kommit in efter ett träningspass i skidspåret. Hoppas snön håller i sig lite till så att jag kan åka mera! Får se vad vi hittar på ikväll. Imrg är det i alla fall Annies 25-årsfest så då blir det party!

No comments: