Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, July 12, 2009

Ett år äldre

Då har man fyllt år igen då. Man blir bara äldre och äldre och det är ett faktum som är dags att börja acceptera. Att bli vuxen på "redigt" börjar snart. Har alltid sagt för mig själv att när man blir 30 år då är man ordentligt vuxen och nu är det bara 3 år kvar innan man hamnar där. Hehe! Äh, det blir nog bra.
Gårdagen var helt underbar. Den började med en god frukost. Jag har äntligen hittat ett ställe i Nybro som säljer bagels! (Lidl) Så det blev bagels med philadelphiaost och skinka/tomat mmm. Sen tog jag ett långt och skönt bad innan jag drog ner till stan och shoppade upp 1500 sek som jag fick av Mike på Lindex, köpte lite smink och kläder. När jag kom tillbaka till Örsjö så fick jag en box vin av Mike och även en flaska Bollingerchampagne. Vid 15-tiden körde vi in till Kalmar och tog ett glas vin på en uteservering, vädret var bättre i Kalmar, i Nybro regnade det. Sen åt vi en tre rätters meny på Restaurang Källaren Kronan. Förätt- Löjromstoast med rödlök och gräddfil. Varmrätt- Gravad lax med dillstuvad potatis. Efterrätt- Vaniljpanakotta med rabarberkompott. Det var nog det godaste jag ätit! Drack ett mkt gott vitt vin till maten. Sen blev det bio. Vi såg Baksmällan. Den var riktigt rolig. Skulle kunna se den fler gånger. Helt enkelt en perfekt födelsedag :) Har tyvärr inga foton jag kan visa från denna dagen pga att jag glömde ladda mitt kamerabatteri.

No comments: