Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, July 16, 2009

Snart helg igen

Middagen hos pappa o Karin igår var mkt trevlig. Det bjöds på god svensk husmanskost: köttfärslimpa, potatis, sås o grönsaker. Fick en jättefin Kosta Boda glasskål (serien Mine, svart) plus 1000kr i födelsedagspresent. Jag är nöjd :)
Idag har jag jobbat på som vanligt och det har gått bra. Får se vad jag hittar på i ef, blir nog att hjälpa till lite i huset igen plus en sväng förbi affären. Ska se om jag även kan styra ihop nåt gott till middag. Måste käka upp det som finns i frysen nu innan vi flyttar ut ur huset. Hoppas att det kommer flera hungriga arbetare hem o käkar ikväll så vi blir av med allt.
Har lite smått panik pga att jag fick ett mail ang nästnästa helg då jag och Sofie ska servera på Idas syster Annas bröllop. Hon hade skrivit ihop en lista på vad vi ska göra och det är inte lite. Det ska komma 80pers tydligen. Det finns inte en chans att vi kommer att klarar av att servera så många på bara 2 pers alltså. Sen ska vi tydligen komma dit (till Karlshamn) redan på fredags ef - sönd. Men det blir nog bra, jag gör det iaf inte pga pengarna (500kr) utan ser det mer som en upplevelse och erfarenhet som jag kan ta med mig i bagaget tills jag själv ska stå vid altaret om ca 1 år.
Har även lite smått panik över att vi brudar (Sofie, Linn, Ida o jag själv) ännu inte har bokat nån resa. Meningen var att vi skulle ha bokat förra fredagen men det blev aldrig av. Nu har vi bestämt träff på måndag då det defenitivt måste bli av innan alla bra resor tar slut eller stiger i pris. Jag litar inte på sista minuten, de är oftast inte så himla mkt billigare ändå utan jag vill hellre ha nåt bra bokat nu som man kan se fram emot!

No comments: