Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, July 21, 2009

Kaos "hemma"



En kvart kvar av dagen på jobbet, ska bli skönt att komma "hem" snart så jag kan plocka vidare bland alla saker. För tillfället är det totalt kaos i både lägenheten/Klaravägen och i det nya huset. Har lite saker här o lite saker där. Får se om vi flyttar in sängen och tv´n in i det nya huset nångång innan helgen eller hur det blir. Hade panik igår när jag insåg hur mycket som är kvar att flytta/städa med tankte på att jag trodde det norska paret skulle komma imorg, men jag kunde pusta ut efter att ha pratat med dem på telefon igår. Mike hade tagit fel på datum, de kommer inte förrän nästa onsdag. Vilken tur. Det kan ju inte vara lätt för honom att förstå norska stackarn, det var knappt så jag förstod vad han (Tore) sa, hehe. Men det var skönt att få snacke lite med dem nu så vi har rett ut alltihopa med räkningar, möbler och telia abonnemang etc. Jäkligt skönt oxå att vi har en vecka till på oss att flytta ut på.
Nä nu ska jag ta o byta om o köra hem, hoppas det inte regnar mer idag nu. Längtar hem till katterna. Lilla Wilda är såå söt. Hon är lite jobbig på morgonarna bara, när jag står o sminkar mig så hoppar hon upp på benen och klättrar. Det gör ont, ont, ont när hon sätter klorna rätt i benet för att försöka klättra upp till min famn gång på gång. Men hon är så söt på natten för då ligger hon ovanför mitt huvud på kudden o spinner så sött :)

1 comment:

Mattias said...

Fick du lyssna på lite norska? Då fick du garanterat krafter för att lyfta lite mer den här veckan. Norwegian makes you go Gah! ;)