Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, July 27, 2009

Slutkörd efter bröllopsservering och flytt




Vilken helg! Är helt slutkörd. Direkt efter jobbet i fredags så blev det att åka hem, packa väskan o hoppa in i duschen innan Ida o Sofie kom för att hämta upp mig kl 16.00 för att åka ut till Karlshamn (14 mil dit) Hade en lugn och skön kväll sen med pizza och ett glas vin. Vi sov i husvagnen tillsammans med hunden vilket inte var så himla bra pga allergi. Varken jag eller Sofie kunde sova speciellt bra. Men det gick hyfsat, nån timme fick man väl sova iaf.
På lördagen steg vi upp ca kl 9.00. Johan (Idas bror) kom med lite kaffe och knäckebröd. Det var det enda som vi lyckades få i oss under dagen eftersom det var så stressigt sen. Vi kom till festlokalen kl 11.00 och började med alla förberedelser. Kl 14.30 kom brudparet o alla gästerna. Vi började med att servera champagne o chokladdoppade jordgubbar vid entrén. Som tur var så dök det upp en servitris till så vi var tre st på ca 75 pers. Vi hade aldrig klarat oss utan henne. Vi sprang i 17 timmar utan nån riktig paus. Men det var jättekul. Förätten var toast skagen. Buffé och efterätt som bestod av mandelflarn med hallonglass och carlshamnspunch till. Sen blev det en 5-vånings bröllopstårta med kaffe och bailys. Sofie och jag fick äran att bära in den! Under tiden gick vi runt och serverade vin , öl o cider m.m. All disk skulle oxå hinnas med. Sen stod vi i baren fram till ca kl 2. Drack en hel del champagne under dagens lopp :) Somnade sött i husvagnen efter en långpromenad med Linn pga att jag gick fel fast inte fel..haha. Denna natt fick vi sova utan hund så det var skönt, Linn hade även med sig lite Brikanyl så jag tog ett sug på den för säkerhets skull. Kl 3 nanade vi kudden med oooonda fötter och knän.
På söndagen steg vi upp runt 9 och gick bort till cafeét och drack lite kaffe och åt en macka. Jag fick köra Linns bil hem runt 11.30 för hon var inte direkt körklar :) hehe. När jag kom hem så var Mike o Carl i full gång med att flytta möbler och grejer ut från Klarav till Växjöv så det blev ingen vila utan det var bara att hjälpa till. När kl var 17 och Mike åkte iväg för att spela poker så då däckade jag på soffan framför "Texas chainsaw massacre" på dvd. Har flyttat en hel del grejer nu men ändå långt från allt. Blir att styra upp lite av läget ikväll. Sov första natten i huset igår bland flyttkartoner och renoveringsprylar överallt :)
Har förresten bokat resan nu :) Det blir till Ayia Napa Cypern den 24-31 augusti.
Ska bli så skönt att komma iväg! Lääängtar :)

No comments: