Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, November 17, 2009

Bowling och mat i helgen

Idag känner jag mig ungefär som vädret ser ut ute. Vaknade imorse med ont i halsen och ont i kroppen. Glansen i ögonen säger mig att jag är lite febrig. Ska ta lite panodil och hoppas på det bästa. Ska ju ha "dugga" (liten tenta) imrg så jag får inte bli sjuk. Ska vara hemma idag och plugga till den.
Har iaf haft en väldigt trevlig helg :) I lördags så var jag hemma hos min kusin Erika i Lindås en stund på eftermiddagen och tittade på barnkläder. Det var en tjej som visade och hade försäljning. Erika och jag gick ihop och köpte en liten present till vårt framtida kusinbarn som väntas se världen i maj. Efter det så blev det snabbt hem och in i duschen. Kl halv 5 togs det första glaset vin hemma hos Ida. Vi samlades ca 12 pers hos henne innan vi åkte hem till "födelsedagsgubben" :) Kim och överraskade honom. Det blev "ja må han leva" och sen bar det av till Kalmar. Vi spelade bowling (på Harry´s) i en timme vilket var jätteroligt. Kom på att jag inte spelat bowling på 2 år. Det var senast i okt-07 som vi var samlade ett helt gäng för bowling på Harry´s. Tiden går för fort.
Ida beställde in stora "öl-rör" el vad det nu heter. (Jag som bartender bord väl veta eg..) Eftersom vi inte hade ätit så mkt under dagen så blev de flesta rätt så fulla innan det var dags för mat, hehe. Det serverades en jättegod fläskfilé med potatisgratäng, rödvinssås och beaneisesås. Yumm, vad gott det var. Sen vet jag inte riktigt vad som hände men jag tror det var Krille som beställde in en massa Mintushots som ingen lyckades dricka. Jag, Ida och Jägarn fick iaf i oss var sin, men jag tror vi lämnade ca 8 shots på bordet när vi valde att gå vidare. Alkoholmissbruk...samma sak var det med ett par Long island iced tea som jag faktiskt gjorde mitt bästa för att lyckas dricka upp :)Det blev en himla blandning av dricka den här kvällen kan jag ju meddela (öl + vin + cider + mintu + vodka + long island = mindre bra.)
Vi som var kvar efter maten och inte hade varit tvungna att åka hem (orutinerat..;) stack hem till Mattias K på fest. Där blev det mera mintu och pilkastning innan vi tog taxi bort till Sandra. Tyvärr var det rent ut sagt skitmusik där (Black Ingvars) så vi tog taxi tillbaka in till stan och avslutade kvällen på Harry´s. Ida och jag dansade loss som vanligt :) Sen blev det nattbussen hem till Örsjö. Fick sällskap fram till Nybro av Jägarn. Aldrig kul att åka bussen hem själv med alla fyllesvin :)
Söndagen spenderades i soffan framför tv´n i princip hela dagen. Var en kort sväng i Nybro för att hyra film bara. Det blev skräpmat och slapp, en riktig bakisdag.
Igår var det skola igen. Föreläsning och grupparbete som vanligt. Var hos Ida en sväng på lite kaffe innan och sedan en sväng på bibblan också. Tog en 70 min promenad på kvällen runt 20.30. Var lite halvscary att vara ute i "ödemarken" när det var mörkt. Var skönt att komma in efteråt och ta en varm dusch.
Har bestämt mig nu för att försöka gå ner i vikt. Har ingen våg hemma så jag får väl väga mig hos Ida el nån så jag ser om det händer nåt. Gissar på att jag ligger på ca 67 kg nu el nåt. Vill defenitivt ner till 60 kg igen. Väntar bara på att hemmagymmet ska bli färdigt. Får bli långpromenader så länge. Nä, nu ska jag sätta igång med pluggandet. Här kommer lite bilder från i lördags.

Bowling
Innan maten. Ola, Daniel, Krille, Jennie, Kim, Emelie och Ida.
Födelsedagsgubben fyller på glaset
På Harry´s
Mmm, mat :)

No comments: