Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, November 24, 2009

VG på mattetentan

Heeelt otroligt! Fick VG på mattetentan! Känns underbart att äntligten på VG i en delkurs. Det var ett tag sen...hehe. Fick även tillbaka "duggan" idag som jag inte trodde att vi skulle få. Den var G. :)
Idag har jag varit i skolan hela långa dagen. Haft föreläsningar om barnböcker och boksamtal. Sen hade vi grupparbete som vanligt. På vägen hem stannade jag till på Coop/Posten för att hämta en del till mitt gym. Beställt en sit-up bräda från Haléns.
Helgen har varit lugn, ingen utgång för en gångs skull. Hade fortfarande feber på fredagen så jag vilade mest. Har kollat på en massa filmer. Såg bland annat hela serien med Johan Falk. Hur bra som helst! Rekommenderar starkt att ni ser de filmerna. Det är nåt speciellt över han den där Frank alltså ;)
I söndags hade jag städning av huset och sen kom Ida, Linn och Sofie på besök. Drack kaffe, åt kakor och snackade på som vanligt.
Igår var jag en sväng på IKEA medans Mike hade andra ärenden i Kalmar. Köpte fler gardiner och gardinstänger. Handlade en runda på City Gross också. Man känner sig så liten när man handlar därinne eftersom allt är så stort. Det känns nästan som att man är i USA el nåt när man är där tycker jag. Inte för att jag har varit i USA men det är så jag tror att affärer där är uppbyggda.
Efter Kalmar var jag hos Ida på kaffe och hundpromenad. Annie kom också upp en sväng och sa hej.

Dagens tips: Visste ni att det är mer C-vitamin i en apelain än i en citron?

Dagens ordspråk: "Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus." (Sigfrid Siwertz)

Filmtips: Johan Falk

No comments: