Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, November 05, 2009

Ny delkurs påbörad

I går började den nya delkursen. Hade en bra föreläsning idag som handlade om självbild och motivation. Efter kursintroduktionen så fick man en liten chock över hur mkt vi ska göra, men jag tror faktiskt att denna delkurs kommer att ge oss mkt lärorik kunskap.
Efter tentan i tisdags hade vi en liten paus och det var skönt att kunna återlämna böckerna till biblioteket (som vanligt) och när jag kom hem på ef så räfsade jag en massa löv i en timme i trädgården. Det var jobbigt som faan alltså. Här har jag gått runt och trott att det var pensionärsgöra men ojojoj...eller är det jag som är otränad?
Efter delkursinfon så käkade jag lunch med ida på akademikrogen och sen var de dags för grupparbete. När vi satt i cafeterian och gjorde grupparbetet så såg jag de första snöflingorna för i år. Försökte att minnas när det var jag såg de första snöflingorna förra året men minnet sviker..suck.
När jag vaknade imorse så låg blötsnön över marken och känslan av att nu är det verkligen snart snart snart vinter, men inte riiiktigt än. Dec och då kan jag acceotera det. Tror att jag eg är kvar på Cypern lite i huvudet...?? ucsha, men jag vill verkligen tillbaka igen!!
Jaja, tillbaka till verkligheten...
Idag var Annie här på fika. Vi drack kaffe och snackade m.m. Var riktigt trevligt att hon kom och hälsade på. Sen blev det skola igen, HIK föreläsning o sen lite shopping på Ica. Åt en god middag (revben, potatissallad o sallad) med lite vitt vin. Betalade räkningar och gick igenom lite tråkiga pappersarbeten och skrev ut gjejer till skolan osv. Alltiallo en produktiv dag och jag är nöjd :)

3 comments:

Anonymous said...

Det blev allt lite alkohol iaf ;)

Bjanca said...

Snön är så läskig.. Rent psykiskt lever jag fortfarande i en egen liten fantasivärld där det aldrig blir vinter =)

Theres Christersson said...

ja det blev lite alkohol, why not?

Jag tycker att det är dags att Sverige borde ta och flytta sig lite närmare ekvatorn...:)