Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, November 10, 2009

Skärpning Lindex!

Som vanligt på morgonen går jag in på aftonbladet.se för att kolla om det hänt nåt drastiskt i världen under natten. Har börjat med att alltid kolla nyheterna innan jag lägger mig och alltid det första jag gör på morgonen. Idag blev jag riktigt förbannad över dena artikel:

I november lanserade klädkedjan Lindex kollektionen "Affordable luxury” av designern Ewa Larsson.
Kollektionen ska vara sensuell, elegant och kvinnlig. Men inte för alla.
Lindex har nämligen beslutat att bara göra plaggen i storlekarna small och medium.
(Atonbladet, 091110) http://www.aftonbladet.se/sofismode/article6097669.ab

Var tvungen att kommentera:

theres_c, 27 år, Idag 11:34 Lindex säger då med andra ord att de som har storlek L el XL inte är sensuella, eleganta eller kvinnliga? En kvinna som har storlek L är i mina ögon mkt mer kvinnlig med härligt normala former på kroppen än vad de där benranglen till modeller som Lindex visar upp! Fyy skäms Lindex!

Hur befängt är inte detta? Gå gärna in och läs hela artiklen. Lyckades inte kopiera bilden som de har till. Modellerna ser verkligen sjuka ut...

3 comments:

Anonymous said...

Fast du är väl M? Då är det lugnt iaf för dig. Kan även vara som så att marknaden inte är tillräckligt stor för L och XL, iaf inte tillräckligt lönsam och man då av kostnadseffektiva skäl väljer att inte producera plagg i den storleken.

Marknadsmekanismerna styr, vet man att S & M är mest lönsam, då producerar man det. Precis som McDonalds bara säljer Big Tasty vissa tider under året, allt för att maximera försäljningen och bli kostnadseffektiva :)

Anonymous said...

Isf om man ska se ur ett solidaritetsperspektiv som du gör är det här mycket värre:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6101818.ab

Tar inte emot ensamma flyktingbarn. Protektionism och rasism i ett. Genomsyrar somliga samhällen och är ett större och borde föranleda störra ilska. Iaf jag känner mig indignerad av det.

Theres Christersson said...

Visst, jag är M, men jag tänker på hur andra människor kan känna sig.