Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, November 12, 2009

Målat o donat, Ikea

Mitt liv just nu. Skola och målning
"Hemmagymsrummet"

Ojoj vad jag har hunnit med mkt idag :) Först föreläsning om språklig medvetenhet (vilket kändes ganska rätt uttjatat pga att jag läst engelska som inriktning och vi läste två terminer om detta) sedan grupparbete. Det gick bra som vanligt :)
På väg hem från Kalmar kom jag på att jag ännu inte ombesiktigat bilen så det blev en runda dit.
När jag kom hem så tog jag en långpromenad med hunden Jimmy och lagade sen lunch (fläskfilé, potatis o grönsaker) till Mike o Carl. De målade andra laget färg i sovrummet.
Lilla Cairo Cat har haft rinnande ögon de senaste dagarna så Mike tog henne till djurkliniken idag. De konstaterade att hennes tårkanaler är ihopvuxna med näsbenet (el nåt liknande) så det finns inget vi kan göra. Hoppas att det slutar rinna vätska bara. Vi trodde att det kanske var en ögoninfektion men det var det tydligen inte. Hade mina aningar om att det kunde vara nåt fel på tårkanalen/näsan eftersom hon snarkar ibland..hehe. Lilla sötisen.
Cairo söt

Efter lunch så körde jag in oss till Kalmar, köpte ett boxing-set på Jula :) ska fixa ett litet hemmagym!
När vi kom hem så målade Carl och jag det sista lagret färg i "hemmagymsrummet" så nu är det nästan klart där.

Har äntligen börjat komma ännu mer i ordning här hemma. Efter gårdagens arbete i skolan så var jag en sväng på Ikea och handlade nya lampor och gardiner som nu är installerade. Ska bara köpa nya gröna växter också så blir det toppen i fönstrerna.



No comments: