Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, November 13, 2009

Trivselknuten

Veckorna går så fort, helt plötsligt så är det fredag igen. Idag är jag lite småseg. Det blev ett antal drinkar igår nämligen. Carl stannade över igårkväll och jag pallade inte att sitta med de två nykter när de har druckit, haha! Körde iaf in en runda till stan och handlade lite. Tog en timmes promenad med hunden när jag kom hem sen. Hittade en ny väg som leder bort mot Toresbo (tror jag det hette) som är en bra väg att gå. Det finns en hel del olika vägar att promenera runt på här i Örsjö som jag inte hade en aning om innan. Var även nere vid fotbollsplan och sjön. Ska ta med kameran nästa gång så ni får se hur vackert det är där. Idag var det helt vindstilla och sjön var underbart spegelblank. Trots att det var mulet och tråkigt väder så var det ändå fantastiskt vackert.
Efter promenaden blev det ca två timmars plugg. Ska ta igenom mig en 200 sidors bok: "Hur barn lär sig läsa och skriva". Kom ca 45 sidor nu och fick ihop en och en halv sida sammanfattning. Boken är ganska så jobbig faktiskt med tråååkig text och inga bilder...:( hehe.
Nu ska jag ta och väcka Mike (alla här hemma ligger och sover, katterna är helt utslagna likaså Mike) så ska vi ta och kolla på några filmer. har hyrt: The last house on the left, Slaget vid Passendale och Room 6. Får se vad det blir till middag. Kanske lammstek.
Imrg ska jag hem till kusin Erika på någon slags visning av kläder (rabdidovisning) kl 14. Vet inte riktigt vad det är men det blir nog bra. Kvällens planer kan jag dock ännu inte avslöja. Blir nog ett inlägg på söndag.
Fick precis ett sms från kusin Erika och hon berättade ett en annan av våra kusiner Maria är gravid och ska få bebis i maj :) Åhh, vad kul! Då har jag två gravida kusiner nu då :)

Har förresten fått reda på att trivselknuten ska öppna i Örsjö igen. Annie sa att hon hade läst det i tidningen men det har jag missat. Hoppad det öppnar snart. Då slipper man köra in till Nybro så fort man behöver handla nåt. Ska tydligen också bli ett café där :) Nice!

No comments: