Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, November 19, 2009

Miss Belfast

Idag har jag i vanlig ordning varit i skolan och haft föreläsning och grupparbete. Denna gången handlade det om hem och skola och hur pass viktigt det är att man har ett fungerande samarbete med föräldrarna samt lite tips på vad man kan göra på föräldramöten. Alltiallo en bra dag trots att jag fortfarande är lite hängig. Var en runda på biblioteket efteråt och lånade några böcker som jag kan ta med nästa vecka när jag ska ut i verksamheten igen. Ska ha boksamtal med en tredjeklass nästa fredag. Svängde förbi apoteket för att inhandla lite mer panodil och nässpray som jag nu har börjat bli beroende av. Fungerar inte normalt för tillfället utan dem…hehe.
Väl hemma runt 15 var jag så slut i kroppen så det blev soffan hela kvällen. Kollade på Eastenders och lite andra tv-program.
Jag har tänkt tillbaka en hel del på Belfast faktiskt på senaste tiden. Nu är det ca tre och ett halvt år sedan jag och Mike flyttade till Sverige. Det är konstigt att vi ännu inte åkt tillbaka för ett återbesök. Belfast var ju ändå vårt hem i tre år. Saknar staden och livet som vi levde där lite grann.
Vi hade båda jobb. Jag jobbade på café/restaurang och på vissa kvällar även på en pokerklubb där jag dealade kort. Mike jobbade på lite olika ställen. Det sista och det jobbet han jobbade på längst var på canceravdelningen på sjukhuset där han hjälpte till att städa och med maten till patienterna. Jag trivdes verkligen på de cafeérna jag jobbade på. Det sista stället jag var på jobbade jag som supervisor och hade ansvar för köket, peronalen, inköpen m.m.
Efter jobbet mötte jag oftast upp med Mike och några kompisar och vi spelade biljard och drack några afterwork-drinkar. Sen tog vi bussen, handlade på ASDA och köpte skvallermagasin såsom OK och kollade på Eastenders/Little Britain/X-factor/Big Brother (den engelska versionen är såå mkt bättre än den lama svenska) och Shameless m.m med ett glas billigt vin :)
Vi brukade resa mkt mer än vad vi gör nu. Minst en utlandsresa var 6:e månad ungefär. Borde egentligen passa på att ta nån resa nu snart igen. Det är bara lite halvsvårt med tanke på att vi har fyra katter som nån måste passa då i över en vecka. Så får man så dåligt samvete när man lämnar de ensamma. Jaja, från det ena till det andra…har iaf tänk tillbaka på den tiden en hel del. Det får garanterat bli en lång-weekend till Belfast snart. Det är en underbar stad med fantastiskt trevliga människor.
Här är lite bilder från Belfast -06

Wetherspoons. Jobbade här ca 9 mån innan vi åkte till Cypern.
Utanför Café Roast där jag jobbade i över ett år
Här brukade jag deala poker vissa kvällar
På Lavery´s
Utanför vår lägenhet

Området där vi bodde. East Belfast, Ballybeen.
Sådana här målningar fanns överallt. Ni förstår säkert varför.
På min 24-årsdag

Giant´s Causeway. Beautiful!
City Hall

No comments: