Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, December 09, 2009

Exotic fruits

Eftersom jag nu har kommit igång med träningen så måste jag ju även äta rätt om man ska lyckas att gå ner i vikt. Ett bra sätt är att byta ut småsnacks mot frukt och grönt. Jag lyckades förra året att gå ner från 71kg till 60kg. Tyvärr har jag nu gått upp igen och detta måste rättas till.
"Vanliga" frukter är såå tråkiga. Banan, apelsin, äpple osv...bläää!
Jag saknar verkligen de exotiska frukterna från Thailand och de färska, mer smakrika frukter och grönsaker som fanns/finns på GC.
Visst, de finns att få tag på i specialaffärer här i Sverige men de smakar inte alls detsamma.
Att äta en färsk apelsin, tomat el en rå gullök som jag älskar en solig dag i Spanien är så fylld av mer smak än de som vi har här i Sverige. De frukterna och grönsakerna har legat i en mörk låda och transporterats många många mål för att komma hit och på vägen har de tyvärr tappat sin smak.
Önskar att jag för ett kort ögonblick befann mig på en öde sandstrand nånstans i Thailand med fötterna i vattenbrynet och ett silverfat fyllt med dragonfruit och lychee placerat vid min sida...

Lychee
Dragonfruit

No comments: