Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, December 27, 2009

Träning och muffinsbak

Åh så skönt det är att vara ledig :)
Började dagen med en kaffe för att sedan hämta hem bilen från Emmaboda.
Sen påbörjade jag min träning lite. Var ute och gick med hunden när jag fick ett ryck och började springa istället. Det var jätteskönt. Sprang inte helt långt, men hann bli helt geneomsvettig och så andådd att jag knappt fick luft...insåg att jag har fått riktigt dålig kondition sedan jag slutade träna. Det blev att jag sprang i kanske 3 minuter och sedan gick i 5min osv. När jag kom hem från springpromenaden så boxades jag på min boxsäck och gjorde situps på situpbrädan. Kommer förmodligen att få träningsvärk imrg...haha.
Efter en god middag (kyckling, potatisklyftor, grönsaker och grönpepparsås) så bakade jag ett gäng med chocolate-chip muffins som blev jättegoda. Fick en receptbok på muffins och en bakplåt av mamma i julklapp så nu blir det muffins varje söndag :) Måste tillägga att av de 12 som jag kommer baka varje vecka så blir det Mike som får äta upp ca 10 av dem eftersom det annars blir svårt att gå ner i vikt. Nu måste jag ta och lägga mig ner och försöka tänka bort den fruktansvärda huvudvärk jag har.

Mmm, muffins
Kolla in tigern som Mike fick av mig i julklapp!


1 comment:

Anonymous said...

Mmmm.. Muffins!! Kramar// Linn