Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, December 15, 2009

Kosta outlet


Igår kom kusin Erika och häslade på på förmiddagen. Vi kom på att det vore trevligt att åka till Kosta outlet för lite julshopping. Jag har inte varit där på ca 3 år så det var kul att få se lite nya affärer som öppnat och den vackra glasbaren.
Det blev en heldag med Kusin och familj. Hon kom till mig ca 8.45 på morgonen och jag var inte hemma igen förrän runt 17.30 tiden. Busade lite med Vendela hemma hos dem innan vi käkde lunch och gav oss iväg. Hon är såå söt!
Köpte dock inte så mkt saker, mest lite krimskrams och en och annan julklapp bara. Det var mysigt att strosa runt bland alla de fina ljusen som träden var beklädda med.





Något som gjorde mig aningen irriterad var när en kärring smet före oss i kön och sen klagade hon över att andra smet före henne. Det blev lite konstigt pga att kassor öppnades och stängdes. Vi hanmnade sist i den nyöppnade kön eftersom den andra människor trängde sig före oss, alltså de som stod bakom oss rusade fram när den nya kassan öppnades, sen stängde den kassan igen eftersom det var nåt fel. Då hamnade vi först (så som det eg skulle varit från början) i nästa nyöppnade kassa. Då blev kärringen galen och skrek -varför ska jag hamna sist när jag egentligen var först? Då blev jag sur och sa - Men du var ju ändå sist från början, du trängde dig framför oss tidigare. Kärringen totalignorerade mig! Vilka människor det finns här i världen, folk som tror sig vara bättre än alla andra har jag ingen respekt för överhuvudtaget. Hatar även när en ny kassa öppnar och folk som står bakom snabbt springer före. Helt sjukt! I Belfast skulle det aldrig skett, heller inte att folk masar sig före i busskön. Har man ingen kölapp i Sverige får man tydligen göra som man vill och man skiter fullständigt i respekt av andra människor.
En annan sak som jag också blev lite förbannad över var detta:

Snacka om att direkt kategorisera tjejer och killar till vad som passar och inte passar. "You belong to this box", uscha

Idag ska jag plugga, slå in julklappar och städa upp här hemma. Blir nog även en promenad ute i snön senare tillsammans med vovven.

Förresten, Grattis Ding till vinsten av UK Championship 2009!

2 comments:

Anonymous said...

Ding och Ding, höll på Higgins i finalen.

Härligt att se hur Stockholm har påverkat dig lite med att ryta tillbaka. Det hurrar vi för istället ;)

Theres Christersson said...

Kärringen var säkert från Stockholm...:)