Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, December 17, 2009

Jag ser det snöar

Underbart! Snööö!!! Me like it a lot :)
Idag har jag suttit hemma hela dagen och pluggat till tentan. Skulle egentligen ha kört in till Kalmar för att plugga med Ida, Annie och Mattias från klassen men det var snorhalt/isgata och mkt blåsigt i Kalmar berättade Ida så jag kände att det var säkrast att stanna hemma. Vi satt vid msn och hjälptes åt med frågorna till tentan och det gick nästan lika bra det.
Efter pluggandet (då det redan hade blivit mörkt..suck) så var det dags för promenad i snön med hunden. En timme blev det och det var jättehärligt :)
Igår var jag i skolan hela långa dagen, 8.15 - 14.00. Hade två föreläsningar och sedan grupparbete som vanligt. Nu är alla 13 grupparbeten äntligen klara! Såå skönt faktiskt. Nu är det bara tentan och läromedelsgranskningen kvar innan det är dags att börja skriva på utvecklingsarbetet som vi har som uppgift under vårt jullov.

Tog mig ett glas vin när jag kom hem igår och tog sedan tag i att gå igenom min garderob. Rensade ut två kassar med kläder som jag inte länge kan ha/vill ha. "Ut med det gamla och in med det nya", lagom nu till nyår! Anledningen till att jag ville gå igenom mina kläder är att jag igårkväll även byggde klart den sista byrån. Finally. All by myself! Än så länge står den dock nere i tv-rummet men ska flytta upp den till sovrummet så blir det äntligen färdigt där.

IKEA-Kullen


Vår trädgård på baksidan

Andra sidan vägen

No comments: