Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, December 08, 2009

Invigt boxsäcken!

Har nu börjat komma igång med träningen äntligen. I söndags var jag ute på promenad 95 min och igår 60 min. Efter min dagliga promenad idag (45min) så invigde jag min sit-up bräda (som ska leda till tvättbräda ;) och boxhandskarna åkte på. Riktigt skönt att få slå av sig lite energi blandat med en aning ilska, hehe! Kommer med all sannorlikhet att ha träningsvärk i båda armar och mage imorgon. Men det är det värt om jag lyckas gå ner de 3 kg som jag (och Ida) har satt som mål till innan jul.
Idag hade vi seminare och det är så fruktansvärt iriterande att vissa studenter "glider igenom" utan att yttra sig el ansträna sig överhuvdtaget...
Nu till nåt annat som gör mig glad istället: UK Championship i snooker har startat igen :) Hejar i vanlig ordning på O´Sullivan. Vi ska inte in till skolan nu förrän nästa onsdag så jag har gott om tid att se matcherna hemma.
Imrg ska jag förbereda inför mitt utvecklingsarbete som jag ska ut och göra i klass 3på transtorpskolan på fredag. Det ska handla om meningsbyggnad tänkte jag.
Har haft en konstig känsla idag av att det egentligen är fredag. Är väl antagligen för att vi har "lediga" dagar från skolan och haft seminarie idag.
Denna helgen ska jag på 80-talsfest. Anna (Sofies syster) fyller 20 år och hon har hyrt scoutstugan där vi ska ha party :) Ska bli roligt.
Förra helgen var lugn. Var hos Ida på fredagskvällen med Linn o Annie. Vi drack vin och spelade Alias, ett jätteroligt spel där man ska förklara ord för varandra. Hoppas vi kan spela det snart igen. Lördgen och söndagen blev slapp och hyrfilmsdagar.
Nä, nu ska jag kolla vidare på Ding/Murphy och sen laga middag.

No comments: