Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, December 11, 2009

Fredag igen?!

Veckorna går snabbt. Helt plötsligt är det fredag igen.

I onsdags: Julshopping i Kalmar med Ida. Handlade upp 1700 kr. Oooops… men hittade en jättesnygg röd jacka som jag letat efter. HM 250 kr, 50% off!! Supernöjd. Jag brukar köpa mig själv en julklapp varje år, så i år får det bli denna. Vi gjorde stan, Baronen och Ikea med omnejd. Köpte 5kronors korv och provsmakade pepparkakor inne på Ikea (lunch). Yumm :) Väl hemma så lagade jag korv stroganoff och tog mig några kalla, goa öl. Kände att jag inte behövde ut och promenera idag eftersom vi sprungit runt på stan halva dagen.


Igår: var kusin Erika och hälsade på på fm. Hon är nu gravid i v14 (tror jag, ca iaf) så hon var rätt så trött. Planen var att vi skulle bygga ihop den sista byrån. Jag veeet...det har ännu inte blivit gjort…suck. Men vi satt bara i soffan och snackade och drack te istället, hehe.
När hon hade åkt hem så pluggade jag en stund och sen körde jag till Nybro. Gick en runda på stan och sen hem till Sofie. Jag kände att jag behövde lite tips till vad man kan ha på sig på 80-talsfesten. Vi gick en promenad i högt tempo, ca 60 min. Tittade upp hos mamma i paradiset en sväng. Hon hade en cool kjol och en illcerise stor tröja med ett tjockt midjebälte som jag lånade av henne. Kommer passa bra till mina rosa tights! När jag kom hem runt 19.00 så hade Mike lagad jättegoda enchiladas till middag. Sen var jag tvungen att glo på Nobelmiddagen. Gör det varje år, Mike vansinnig, haha. –Whats this crap? How can you watch these posh fuckers eat? :)

Idag: har jag varit på Transtorpskolan och haft en lektion i svenska med eleverna i klass 3. Jag hade mitt ordpussel/meningsbyggnads”spel” med mig. De tyckte att det var roligt och de kom på en massa roliga och bra meningar som de fick redovisa för varandra i klassen. Resten av dagen, 12-17 spenderade jag tillsammans med Ida. Vi hade roligt som vanligt. Har nu kramp i både magmuskler och kindpåsar :) Det blev kaffe, kortspel, yatzy, promenad med hunden på stan, rödspätta till lunch och en visit till hennes bror Johan. Nu är jag hemma igen och har hällt upp ett glas vin. Tror att Mike ska laga nåt gott till middag ikväll. Blir nog att jag spanar lite på Idolfinalen också, vill iaf se slutet. Slutet gott allting gott, yumm yumm.

Min söta lilla plåtstjärna. Är emot alla dessa nya i papper. Låter som en gammal kärring, jag vet.. haha.
Mys, mys, mys

No comments: