Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, December 21, 2009

Jullov

Nu är jag i princip helledig fram tills runt den 7-8 jan. Så himla skönt. Det var ett bra tag sedan jag hade riktig semester från skolan. Förra och förrförra julen hade vi mkt att göra i och vi hade inte många dagar lediga alls. Sen har jag arbetat hela förra sommaren och förrförra sommaren också. Jag hade visserligen en vecka ledigt innan jag började jobba och även en vecka efter som jag spenderade på Cypern iår och Mallorca -08. Det enda jag behöver göra innan den 13 jan är att skriva ihop mitt utvecklingsarbete. Räknar med att det inte ska ta mer än 2 el 3 dar. Sedan ska det redovisas muntligt för ca 40 personer (halvklass). Min nya kurs börjar sedan den 18 jan.
Så nu ska jag bara njuta av ledigheten!
Här kommer en kort sammanfattning på det senaste som hänt:
Fredags: Var i skolan på fm och hade läromedelsgranskning. Vi blev indelade i grupper och fick i uppdrag att granska ett gäng läroböcker i svenska för de yngre barnen för att sedan redovisa muntligt för de andra i klassen. Ganska så okej lektion faktiskt. Sista dagen i skolan för detta året!
Mike var på bio på kvällen med några kompisar för att se filmen "Avatar". Eftersom det är en fantasy/sciense-fictionfilm så fanns det inget hopp om att jag skulle följa med. Jag stannade istället hemma med lite vin. Tina kom in och sällskapade mig också. Det var trevligt.
I lördags: Var hos mamma och hälsade på en stund. Tog ett varmt och skönt bubbelbad.
Sedan blev det ett glas glögg och julgodis hemma hos Linn 19-22 tiden. Susse, Sofie, Hanna, Jessica och Rose var också där. Höll mig nykter dock så att jag kunde köra hem sedan.


Igår: Var vi hos pappa och Karin på adventsfika. Hälsade även på farmor och farfar en sväng. Fick med oss en julgran hem :) Väl hemma så tag jag tag i att städa igjordning källaren. Meningen var att jag skulle leta reda på julgransfoten, men trots att jag letade igenom varenda låda och sorterade allt så kunde jag inte hitta den. Det får bli att köpa en ny iår. Lagade en god lammstek till middag och tände fjärde ljuset.


Idag: har jag inte gjort mkt alls. Sov ut till ca 10, sen år jag en härligt god frukost bestående av bagel med philadelphiaost, skinka och tomat, ett kokt ägg, juice och kaffe. Sedan gjorde jag min IT-tenta och blev Godkänd. Efter det så tog jag en promenad (50min) ute i det kalla vädret. Det var tio minusgrader...brr.
Mike är iväg och hjälper en kompis att flytta till Jönköping idag, så jag är ensam hemma hela dagen. Eller ensam och ensam, jag har ju katterna som sällskap :) Nu ska jag kolla på eastenders och njuta vidare.




2 comments:

Bjanca said...

Mysiga bilder :D Hoppas att d får en helt underbar jul. Pussa

Theres Christersson said...

Tack detsamma! Puss och Kram