Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, January 24, 2010

Fläskfilé i ugn

Idag: har vi bjudit hem mamma på middag. Lagade fläskfilé i ugn, potatisgratäng, sallad, kantarellsås m.m. Fläskfilén blev jättegod. Först brynde jag den i stekpanna men smör, ca 2-3 min på varje sida tillsammans med salt, vit o svartpeppar. Sen la jag den i ugnen tillsammans med lite vatten och gullök ca 1 tim. Blev mkt mört och fint.
Igår: var jag så bakis så jag sov i princip bort hela dagen...var ute på en 45 min promenad och var på Ica med Tina och handlade lite. Lagade en god lasagne med sallad. Satte på några filmer men jag somnade bort från dem allihopa :)
Fredag: Var i skolan 9.30 - 15.00. Samåkte med Malin (från förrförra kursen) Först hade vi en lektion bestående i övningar i källkritik. Lunch - baguette tilsammans med Malin och två tjejer till som jag inte minns namnen på nu, Elin o nåt mer...det kommer sen...hehe. På ef hade vi en introduktion "Vad är geografi". Busenkelt, jag älskar geografi. :)
Körde förbi stan en runda innan jag åkte hem för att städa och käka. Hämtade Emmy 18.30 i Lindås. Emmy, Tina, jag, Pierre och Mike drack lite och sedan gick vi brudar ut i Nybro. Vi var på stora hotellet först och sedan dansade vi loss på chili. Hade jätteskoj. Träffade även en annan tjej som bor här i Lindås (Linda, 24 år med 3 barn) som följde med oss hem på efterfest. Det är hon som är Gypseys ursprungliga mamma, hon tyckte det var skoj att se "polly" som hon då hette igen!

Emmy óch jag på Chili
Torsdags: Hade en totalt icke produktiv dag, såå skönt. Jag skulle städa lite som vanligt, men fastnade i en av mina gamla dagböcker från -08/-09. Det är konstigt hur pass mkt livet förändras hela tiden. Men det är det som är så spännande med livet, man vet aldrig vad som händer.
Efter mitt dagboksläsande så åkte jag hem till Ida. Vi drack kaffe, spelade yatzy, gick på en promenad med Atlas, hon lagade middag och sen spelade vi mera yatzy.
När jag kom hem så tog jag ytterligare en prom med Jimmy (50 min) och sedan pluggade jag en stund.
Onsdags: Skola och sedan prom (50 min) Mike lagade Lamm-middag, slapp o TV.

No comments: