Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, January 20, 2010

Ny frisyr

Har totalt glömt bort att skriva att jag varit hos frissan. Klippte mig lite kortare och färgade mörkt med några ljusare slingor. Hade dock inte räknat med att hon skulle klippa luggen så kort som den blev...men, men, den växer väl snart ut igen.




Har ju som sagt varit gräsänka i helgen. I fredags var jag hemma själv och i lördags så var jag hos Ida i princip hela dagen och kvällen. Vi fastnade i ett konstant yatzyzpelande. Det är ett beroendeframkallande spel, jag lovar! På kvällen var Linn, Sofie och jag hos Ida. Vi spelade yatzy (surprise!) och även några rundor av Jeopardy. Fick skjuts hem till Örsjö vid 23.30-tiden av Johan Jazer Andersson. Tack!
Satt sedan uppe till ca kl 7 på morgonen och lyssnade på musik och pratade med min kära Ida i tele.
Har även kollat på snookern (Masters-London) Tom katterna tycker det är intressant:)



På söndagen var jag såklart bakis. Kunde inte sova längre än till 11.30, så jag var riktigt seg hela dagen. Sofie kom ut till Örsjö och hämtade upp mig eftersom jag behövde få hem bilen som jag lämnade i Nybro igår. Hon, jag och Ida käkade bakismat = en kebebpizza :) Fick sedan ett samtal från katthemmet Kompis som brann ner för nån vecka sedan. De undrade om jag kunde vara tillfälligt stödhem åt två katter. Jag sa -självklart. Så nu ska två honkatter komma hit till helgen och bo hos oss fram tills att katthemmet har återuppbyggts.
I måndags hade jag kursintroduktion på Grundläggande Samhällsvetenskap. Det verkar som det kommer bli en riktigt bra kurs. Efter det var jag ute på en promenad (40min) och sedan blev det slapp hemma.
Igår städade jag hela huset och jar nu äntligen blivit helt klar med sovrummet. Det har varit halvfärdigt hur länge som helst men fick ett ryck igår och gjorde klart det sista (alltså, hängde upp tavlor o pynt t ex) Var ute på en promenad (40min) och var sedan "på gymmet" 25 min, använde min crosstrainer för första gången på MKT länge och boxades oxå en stund. Skönt! Sedan kom Mikes kompis Tommi hit tillsammans med hans fru och tv barn. Vi drack kaffe och åt lite muffins. Käkade tonfisksallad till middag och pluggade. Läser boken "Källkritik" nu och den är faktiskt riktigt bra.
Idag ska jag iväg till skolan och ha föreläsning, sen får vi se om jag har energi till att träna vidare i ef.




3 comments:

Bjanca said...

Åh vad snygg du blev gumman =)

Anonymous said...

Hej! Har bara sett bilder innan på i början av renoveringen. MEN va ni har jobbat på! Jättefint sovrum :0) vad duktiga ni är!
// Mia

Companjera said...

Åhhhhhh!! Blev jättefint i sovrummet!!