Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, January 04, 2010

Gott nytt år!


Torsdag, Nyårsafton: Kvällen hos Ida igår var trevlig. Vi drack vin och pratade om allt mellan himmel och jord. Var hemma runt kvart över ett.
Började dagen som vanligt med en kopp kaffe innan jag åkte in till stan. Tog ett bad hos mamma och handlade det sista till middagen på kvällen. När jag kom hem så blev det storstädning av hela huset. Det blev väldigt sent med allt, när kl var 19 så hade jag inte ens hunnit byta om utan stod och skurade badrummet, hehe. Hann iaf fixa allt till kl 21 så vi kunde sätta oss och avnjuta en 3-rätters middag. Förätt: räkcocktail till mig och en grekisk sallad till Mike, Varmrätt: fläskfile i ugn med svamp och potatisgratäng, Efterrätt: brylépudding med karamellsås. Det var jättegott. Drack ett gott vin till och sedan runt 22-tiden så gick vi in till våra grannar och drack vidare med dem. Vi sköt en del fyverkerier och skålade in tolv-slaget. Så som varje år så rökte jag min vaniljcigarr och avlade löftet om att skärpa till mig när det kommer till träning osv. Isäng runt 02-tiden.
Minns förra året när Sofie, Niklas och jag satt hemma hos mig på Vattugatan och lagade pizza kl 8 på morgonen. Haha :)

Fredag, Nyårsdagen: Bakis. Ätit McD-mat och kollat på film efter film. Vår fjärrkontroll till tv´n har gått sönder så det är endast kanal 1 som fungerar för tillället...suck. Var ute på prom 50 min.

Lördag: Fick reda på att katthemmet Kompis i Nybro brann ner till grunden igår. Ca 25 katter blev innebrända och en del sprang till skogs. Ca 20-25 blev räddade. Jag och Tina samlade ihop så mkt grejer som vi kunde hemma, mat, skålar, filtar, medicin osv som vi ska skänka till dem. Kan även hända att vi tillfälligt kommer att ta hand om några katter tills lokalen är återuppbyggd. Ska även sätta in lite pengar på deras postgirokonto. Vill ni göra detsamma så vore det toppen: Postgiro: 35 74 82-9.

www.katthemmetkompis.se
På ef/kvällen (15.30 - 19.00) var vi på middag hos Karins väninna Birgitta i Kalmar. Hennes barn Frida, Anna, Jonas och Henrik och jag umgicks mkt när vi var små och vi kallar varandra för kusiner. Det var jättekul att träffa alla dem igen. Frida bor i Barcelona och vi har bestämmt att vi måste åka och hälsa på henne snart :)
När vi kom hem igen runt 20.00 kom Pierre och Tina (grannarna) in och drack med oss. Tina fyller 30 år imrg så vi firade det med tårta och champagne. Vi satt och drack och pratade tills kl 06.00 på morgonen och hade jättetrevligt. :)

Igår, söndag: Var en runda på stan och sa hej till mamma. Åt min sista Mcd-måltid för ett bra tag nu. Imrg måndag börjar mitt nya hälsosamma liv!
På kvällen var vi på bio med några av Mikes kompiar. Vi såg Sherlock Holmes. Den var helt ok, klart sevärd. Efteråt så följde Pierre (Inte grannen utan en annan Pierre) med oss hem. Vi tog några öl och spelade poker. Han sov över.

Idag: Upp 11.00. Åt en stadig English breakfast med Mike o Pierre. Nu ska jag ut och röra på fläsket, en lång promenad får det bli nu på eftermiddagen och kanske ytterligare en ikväll. Måste ligga i om jag ska tappa mina kilon ju :)

Har tyvärr totalt glömt bort att ta kort på senste tiden. Glömde kamran i lördags och hade inte en tanke på det på nyår...SKA bättra mig!

2 comments:

Bjanca said...

Tråkigt att höra om katthemmet. Bra att ni hade det skoj på nyår. God fortsättning sötis :D

Theres Christersson said...

God fortsättning gumman! Kram