Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, January 16, 2010

Gräsänka i helgen

Denna helgen är Mike och Carl och hälsar på en kompis i Jönköping, eLler rättare sagt 10 mil ovanför Jönköping är de men jag minns inte namnet på staden. De åkte i morse och kommer hem på söndag ef. Har alltså lite egentid nu vilket är lite ensamt men samtidigt skönt. Jag har inte sovit en enda natt ensam sedan nångång i juli, känns konstigt.
Idag har jag varit hos mamma och badat sen var jag hos Ida en sväng. Hon hade lagat middag till mig och vi spelade lite yatzy. Hemma runt 21.30. Det blev en kväll framför tv´n tillsammans med alla gosiga katter.
Igår blev det en tur ut till Läckeby djursjukhus med Ida och Atlas. Hunden hade nog käkat nåt giftigt för han mådde inte så bra i magen och dreglade mycket. Efter veterinärbesöket var vi en sväng på Ikea. Jag inhandlade nya växter, krukor, gardin + stång och lampor. Käkade Ikea´s 5-kronors korv till middag. Mumsade på rollo-cola och drack kaffe med några yatzyzpel hos Ida innan jag körde hem på kvällen.
Imrg har jag inga planer. Ska nog städa huset och ta en långpromenad.

No comments: