Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, January 29, 2010

Jam, jam, jaaaam

Denna veckan har varit väldigt lugn. Det har inte hänt nåt speciellt alls.
I måndags: var jag i skolan på föreläsning 9-12, sen en sväng upp till mamma och Ida. Lagade en god lasagne på kvällen. Kollade på Tv4´s Halv åtta hos mig. Julius Railey var med och lagade mat denna veckan. Det är en kompis till oss som vi lärde känna när vi jobbade på Ayia Napa. Han och Mike brukade hänga ihop varje dag. Mkt trevlig och rolig kille. Har dock inte sett honom sedan -04.
I tisdags: skola igen, samåkte med Malin. Geografiföreläsning 13-15 och sedan info om hur vi ska skriva vårt examensarbete 16-17.30. Har bestämt att Malin och jag ska skriva ihop för det gick så bra förra gången och så bor vi nära varandra också. Skönt att slippa behöva köra in till Kalmar hela tiden. Det var svinkallt ute idag så det blev ingen promenad idag heller.
I onsdags: Hade jag besök av Sofie. Vi gick ut och promenerade en sväng i snöstormen. På kvällen var det ordentlig storm vilket var lite mysigt. Tog mig några glas vin och bestämde mig för att jag skulle städa ur badrummet i källaren eftersom det finns ett badkar där. Det är ruggigt skitigt där nere alltså...vågade inte ta och lägga ut en bild på hur det såg ut innan jag började städa för då hade ni nog ringt efter psky-hjälp...:) Men det är iaf möjligt att städa rent och det finns element där nere så det är inte för kallt. Mitt nya projekt är alltså att få det fint i badrummet i källaren så att jag kan bada. Saknar badkar nåt fruktansvärt, får ju åka hem till mamma hela tiden för att bada. Städade loss i en god timme iaf men kom inte sådär jättelångt. Ska ta Idas tips till rengörning av badkar = salt och citron. Blir nog vidare skrubberi till helgen. Hade ett långt och trevligt telesamtal med Ida på kvällen också, ca 2 timmar snackade vi om allt mellan himmel och jord :)
I torsdags: Helt meningslös dag. Sov länge, glott på tv och film. Käkat McD-mat och lagade en god kotlettmiddag. Prom med hunden 45 min. Mamma ringde och berättade att jag får sommarjobba iår igen! Glott på snooker, Welsh Open denna veckan. Blev inget plugg idag heller...
Idag: Har letat reda på alla telefonnummer till alla skolor och fritidshem i Nybro Kommun så på måndag ska jag ringa runt och sätta upp mig på vikarielistan.
Gypsey jamar och jamar som en jam-maskin. Ringde till djurkliniken så nu har hon och Wilda fått en tid nästa fredag till kastrering. Ska bli skönt och slippa höra detta konstanta jaaaaamande.
Nu ska jag plugga lite och ikväll kommer Carl och Pierre hit för att sällskapa Mike. Jag åker nog hem till Ida. Jag måste dock hålla mig nykter om jag ska kunna komma hem sen på kvällen. Dags för att städa upp här i huset nu.
Så söt man kan vara i handfatet
Myyys

No comments: