Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, August 18, 2009

5 kg? Grr...

Suck...vägde mig precis för första gången på ca 2 mån och insåg till min besvikelse att jag har gått på mig hela 5 kg. Visst okej, jag visste att jag gått upp lite men inte såå mkt. Fast det kanske inte är så konstigt ändå med tanke på hur mkt skräpmat som jag har ätit på senaste. Har varit på McDonalds och pizzeriorna många gånger i sommar. Det blir verkligen till att börja träna och banta lite i höst.
Idag är det mkt att göra på jobbet. Fyra läkare har mottagning idag så det är fler patienter än vanligt vilket är bra. Det brukar bara vara två men eftersom alla är tillbaka från semestern nu så är det full styrka igen. Egentligen så skulle jag ju inte ha jobbat denna veckan men eftersom personalen har utvecklingsdagar denna veckan så måste jag jobba. Jag är så avis på mina kompisar som nästan alla har semester nu. Imrg ska det inte vara någon mottagning alls förutom sköterskans (ca 5 pat) så det kommer att bli riktigt segt imrg.
Känns som att jag eg behöver vila upp mig innan vi åker på vår semesterresa. Känns som att det inte kommer att bli så mkt sömn under den veckan. Minns ju hur det var på Mallis :) det var hårt ;) hehe. Får se till att sova ordentligt under lörd och sönd innan vi åker istället om det går. Ska ju "flyttstädssupa" under lördagen. Har bjudit in brudarna på lite vin så de kan hjälpa mig att städa ut lägenheten. Ska bli roligt!
I eftermiddag ska vi flytta ett lass lådor till. Sen ska jag laga nåt gott till middag.

No comments: