Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, August 15, 2009

Packar, städar, tvättar, flyttar osv...

Idag är det full rulle med städning, packning, tvättning osv. Har precis dammsugit hela huset och plockat igjordning plus diskat. Ska snart bege mig till lägenheten med Mike och hans van så att vi kan börja flytta lite kartonger till huset. Samtidigt som jag fortsätter att packa det sista i lägenheten så ska jag tvätta. Har ca 6 maskiner som måste köras.
Igår eftermiddag hämtade jag upp Susse i V-kulla och vi begav oss hem till Ida på lite kaffe, glass och en pratstund. Handlade sen innan jag körde hem. Mike och jag grillade kotletter, gjorde potatisgratäng och en god sallad. Drack en vinare och började prata ihop oss lite angående bröllopet. Funderade lite på vart vi skulle kunna ha bjudningen och vilka vi vill bjuda osv. Det är mkt att tänka på. Var helt slut sen på kvällen, det blev läggdags redan vid 21, jag somnade på soffan vid typ 20.30...oops.

Nu är jag helt slutkörd. Flyttade alla kartonger som fanns i lägenheten, nu är det bara de i förrådet kvar och slutstädningen som vi ska ha nästa lördag. Tvättade ca 5 maskiner tvätt. Träffade Pierre, Tina, barnen och hundarna utanför läg och sen kom Tina bort till huset och skrev på det nya kontraktet. Kl är nu ca 21 och Mike o Sladian håller på att lägga klart golvet på övervåningen. De har verkligen hunnit med mkt idag. Hela övervåningen är nu klar. Väggarna är uppe, målade och klara och golvet snart klart :)
Har inte orkat/hunnit laga nån middag idag utan det fick bli en kycklingrulle istället. Kommer absolut inte att gå ner nåt i vikt nu kan jag konstatera...

No comments: