Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, August 13, 2009

Lilla latmasken, det är jag det...

Uscha, jag har lite dåligt samvete nu, meningen var att jag skulle ha iaf försökt att banta ner mig lite (ca 3-4 kg) innan semestern till Napa, men det har jag inte orkat med. Igår blev det återigen en tripp till McDonalds efter att jag varit hemma i lägenheten en stund. Har levt på hämtmat på senaste. Känner att jag har gått upp mig några kilon nu och vill inte gå runt på stranden och känna mig som en liten tjockis...tyvärr så kommer det nog att bli så för nu är det försent att göra nåt åt. Visserligen skulle jag kanske kunna svälta mig i 11 dar, men det är inte helt hälsosamt och då kommer jag aldrig att orka med jobb och flytt.
Orkade heller inte med att packa nåt i lägenheten igår utan jag tog bara ett bad och sen drog jag hem igen. Tv´n och internetet fungerar ju nu så det är bra, fast mindre bra på det sättet att jag städar mindre och glor mer på tv.
Här på jobbet idag så är det lika segt som vanligt. Har kollat lite på hik.se och insåg precis att vi ska ha läst ett häfte om matematikinlärning på ca 70 sidor innan vi börjar skolan igen, så nu ska jag läsa igenom iaf halva det tänkte jag. Jag kommer att missa de första 2 dagarna i skolan eftersom vi är på Cypern då, så jag får inte glömma att maila den som är kursansvarig för att meddela det.
Har även börjat läsa i en ny bok som jag tänkte ta med mig på semestern. Läste ut "Mias systrar" igår så har jag börjat i "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Tydligen ska många många människor över hela världen ha läst den boken och det har också gjorts film av den berättade mamma för lilla ovetande mig.
Har inget spec intressant att skriva om idag känner jag. Ska iväg som vanligt till lägeneheten i eftermiddag och försöka packa lite mer än vad jag gjorde igår. Det blir defenitivt inget McDonalds idag iaf. Har ett knippe broccoli hemma i kylen, tänkte ta och koka upp det med lite smör och salt på istället, o så blir det en apelsin nu till fikat istället för muffins. Imorgon ska vi ha smörgåstårta på jobbet, det ska bli så mumsigt så :)
Ska även idag sluta lite tidigare. Kan förhoppningsvis gå runt 16.00.

No comments: