Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, August 12, 2009

Castle Club

Längtan utomlands blir bara starkare och starkare med tanke på detta skitväder. Vetskapen om att snart är det dags för avfärd är underbar att känna.
Sol, bad, trevligt sällskap, fest och aktiviteter såsom waterworld och skoterhyrning för att utforska ön kommer förmodligen att fylla vår vecka. Minns när jag var på waterworld (tror att det heter så iaf) när jag var jobbade i Ayia Napa -04. Det var tider det:) Hade himla kul den gången så det är värt ett återbesök dit. Det ska bli trevligt att återse Ayia Napa. Måste definitivt träffa Monica, en tjej från Norge som jag jobbade med på Ambassaden Bar. Hon kärade ner sig i en kille som hon fortfarande är tillsammans med. Jag minns inte så himla mkt från Ayia Napa eftersom jag jobbade 7 dagar i veckan, ca 9 tim om dagen. Jag var ledig 2 dar på 3.5 mån, på min födelsedag och en till. De första 2 veckorna där var semester dock. Så då hann man inte göra så mkt mer än att jobba, festa, sola lite, sova och äta.
Två ställen som vi absolut måste till är Caste Club och River Reagge. Det är bokat!
Klicka på rubriken så får ni se :)


Här jobbade jag.


Här jobbade Mike.


Här jobbade Brian. Brian är Mikes kompis från Belfast. Han umgicks vi mkt med och han var även med oss på semester i Teneriffa 10 dar innan vi åkte till Ayia Napa.

Carl jobbade på The Goldmine restaurant, men har inte hittat nån bra bild. Där jobbade även jag i ca 2 veckor innan jag började på Ambassaden.

Igår blev det inte så mkt packande. Hann iaf tömma kyl/frys och kollade igenom förrådet. Nu har jag bara lådor där som ska flyttas nästa vecka med vanen.
Mamma följde med mig till ÖoB igår och hjälpte till att bära kattmatsflak.
Sofie kom upp en sväng till mig igår. Trevligt :) Jag fick en födelsedagspresent. Tack igen Sofie! Det kommer garanterat att komma till användning på Cypern! He he.
Fick ett samtal nu från Leif från NBAB om att det är en kille som är intresserad av att ta över min läg den 1 sep, det är ju jättebra att jag då slipper betala mer onödig hyra.

Jag lyckades med att idiotförklara mig igår också (mer än en gång skall tilläggas. Sofie du vet vad jag menar -Har du inte lagt upp korten på fb än? När kameran har legat i min bils tills då..)...satt hemma och förökte koppla ihop alla sladdar och kablar etc till bredbandet, modemet, telefonen, datorn, tv´´n, boxern osv...frustrationen steg och steg, till slut trodde jag att jag def hade fixat allt på rätt sätt, men det fungerade ändå inte. Fly förbannad ringer jag upp telia eftersom jag tror att de inte har kopplat in själva abonnemanget. Blev då kopplad vidare till supportteknikerna. Där satt jag "on hold" i ca 30 minuter innan jag gav upp. Ringde då Mike och klagade lite sådär i allmännhet om telia etc, då säger han bara lugnt. -Why don´t you try to swap the two cords that goes from the modem to the computor and the tv-box?
-Ok...yeah It´s working now...

Idag blir det en runda förbi lägenheten igen för att fortsätta packa. Man är ju så trött efter jobbet så det hinns/orkas inte med spec mkt om kvällarna.
Åh, guu vad segt det är på jobbet idag. Iiiingenting att göra. Ska iaf gå o fika nu sen kanske man kan gå lite tidigare idag om mamma går med på det.

No comments: