Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, August 07, 2009

Jag har tagit ställning

Då var det fredag igen då, så härligt. Ska bli skönt att komma ut i solen idag och strosa runt på stan och kolla på allt folk med mamma. Ida kunde inte följa med tyvärr. Får ta en runda på stan i Nybro med henne istället sen. Det bästa med fredagar är att jag slutar vid 13.30-tiden. Just nu tittar jag ut genom fönstret och ser inte ett moln på himlen. Underbart!
Senare när jag kommer tillbaka till Nybro så ska jag svänga förbi Ica Kvantum och köpa mig ett gäng färska svenska kräftor som jag kan sitta och mumsa på ute i eftermiddagssolen med möjligtvis ett glas vin. Har inte druckit nån alkohol alls sedan i lördags faktiskt, lite ovanligt för att vara mig, hehe. Fast jag tror att jag väntar tills festen på lördag med att dricka iaf kanske.
Innan jag kör hem till Örsjö och käkar kräftor så måste jag till lägenheten och packa lite mer saker. Har 5 banankartonger bak i bilen som skall fyllas. Mamma hade lite roligt åt mig imorse när hon såg mig sitta i bilen och käka min banan (äter alltid en banan i bilen på morgonen) med en massa banankartonger i bilen :)

JAG HAR TAGIT STÄLLNING!

När man är uttråkad här i receptionen men man inte vill sitta och surfa för det ser ju inte så bra ut så kan man sitta och läsa lite i landstingskatalogen. Där står det lite allt möjligt intressant om sjukdomar och vad man kan göra för att hjälpa andra osv. T ex kan man bli blodgivare eller donera organ efter sin död m.m. Jag har gjort valet nu att jag vill gärna donera mina organ. Man kan lätt gå in på www.donationsradet.se och fylla i vad man vill donera eller vad man inte vill donera.
Klicka på rubriken Jag har tagit ställning så kommer ni direkt dit.

No comments: