Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, August 04, 2009

Mkt på jobbet igår

14 dagar kvar på jobbet nu. Igår var det riktigt mycket att göra. Måndagar och Fredagar är alltid värst. Telefonen går i ett då. Den har en väldigt irriterande ringsignal också för den delen så tålamodet tröt igår kan jag säga. Fick alla möjliga konstiga ärenden igår och allt på samma gång. Det var fullt med patienter och en hel drös med remisser att skriva in. Hann precis klart med allt tills 16.30 så jag slapp jobba över. Hoppas att det blir lite lugnare idag. Var så trött i huvudet igår när jag kom hem så jag orkade ingenting. Svängde bara förbi suss i v-kulla och sa hej en snabbis. Hon hade en present från Mexico till mig :) ett tequila souvenirglas och även nyaste OK magazine :) så jag slappade i soffan med den och en tallrik med caramellglass efter att ha lagat lite korv, potatissallad och vitlöksbröd till middag. Fick lite dåligt samvete att jag inte hjälpte till mer med renoveringen igår. Carl o Mike jobbade på så duktigt och jag bara slappade... Fy på mig, måste skärpa mig och defenitivt packa mer saker från lägenheten. Den 23/8 måste allt vara ute eftersom vi åker på semester den 24-31. Förhoppningsvis fixar NBAB så att nån ny kan flytta in redan den 1 sep, annars tror jag att Mike har en kompis som vill ta över lägenheten. Nä, nu ska jag gå och käka morgonfika = frukost. Kaffe och smörgås :)

Det är ju lustigt att det kan vara så mkt ena dagen och sen så lite den andra. Har nu kommit tillbaka efter lunch (spagetti bolognese) och det är så drygt nu. Det jobbiga är att chefen har kommit tillbaka från sin semester nu så man måste försöka att se lite upptagen ut hela tiden för man vet aldrig när hon väljer att titta in för att kolla till en, hehe.
Idag efter jobbet ska jag åka och handla lite med mamma innan jag kör hem. Tänkte laga korv stroganoff till middag, få se om Carl vill stanna och käka idag. Ska fortsätta att städa lite och tömma några fler flyttkartonger så att jag kan ta en sväng förbi lägenheten imrg och flytta lite fler grejer. Måste även köra nån maskin tvätt ikväll och städa ut sovrummet och soffan. Jag måste vara allergisk mot nåt alltså, det kliar och kliar på hela mig. Hoppas det inte är nya kissen jag är allergisk mot.. Det är säkert bara pga att det är så himla dammigt o så i huset får man hoppas.

No comments: