Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, August 08, 2009

Småseg

Idag är jag lite seg. Det blev inte några kräftor igår tyvärr. Affären hade inga kräftor att köpa i lösvikt och de i förpackning var jättedyra och skulle blivit för många för mig att äta. Så istället lagade jag till lite färskpotatis, ägg, gräslök, rödlök i gräddfil, knäcke o matjesill. En midsommarmåltid såhär i efterhand. Det var mumsigt. Mike hade bjudit hem två kompisar och de grillade istället. Satt ute hela kvällen fram till ca tolv på natten och drack, det var sån skön kväll och vi tände lite ljus och hade jättetrevligt. Men jag skulle nog inte ha druckit den sista drinken..att man aldrig lär sig.
Mamma och jag hade trevligt på stan i Kalmar iaf. Solen sken och vi strosade runt i nästan 2 tim. Jag hittade 4 st snygga toppar a 29kr styck :) plus en läcker klänning för 298 kr som jag ska ha på mig på Cypern sen.
Nu sitter jag i lägenheten och packar lite smått. Inväntar Susse och en kompis till henne och Emelie som ska komma hit innan vi drar bort till Idas fest hos Kim. Ska hämta upp Sofie oxå. Åker nog bort dit runt 17. Sen blir det förmodligen Kalmar stadsfest om jag inte blir för trött. Måste säga att jag inte har sådär jättestor lust att åka in till Kalmar just nu, men men, efter några drinkar så kan ju det ändras :)
Förresten, Ida ska följa med på Cypernresan nu! Hon har styrt upp det hela och vi har uppgraderat oss till en större lägenhet. Såå kul!! Hade inte blivit detsamma utan henne. Då blir vi samma gäng som förra året. Jippi!!



No comments: