Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, August 16, 2009

En katt till?





Igår höll Mike och Sladian på med golvläggning till sent på kvällen. De drack lite öl under tiden så jag fick hålla mig nykter så att jag kunde skjutsa hem honom sen.
Precis när vi skulle lägga ner för kvällen så hör vi ett litet miau miau och där på golvet sitter det en liten helgrå kattunge och gnager på ett äpple..? Oj, lilla sötnosen. Vi tar in den till oss och sätter direkt upp en lapp på anslagstavlan vid skolan om att vi har hittat en kattunge. Än så har ingen ringt om den. Funderar på om man ska ringa polisen eller nåt också, ska kolla upp lite vad man kan göra. Annars så får vi väl behålla den själva. 4 katter isf...blir mkt kattlådsrensning och kattmatsinköp. Kul ändå för jagar alltid velad ha en helgrå katt, en egen Sheba katt. Om vå får behålla den så ska vi döpa henne till Gypsy.
Nähä, nu ska jag ta tag i dagens jobb. Lite frukost först sen ska jag ta och packa upp några av de lådorna som vi flyttade igår.

No comments: