Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, August 21, 2009

Sista dagen på jobbet!

Då har 10 hela veckor gått! Hela sommaren är snart förbi. Fattar inte hur fort tiden går. Idag är det sista dagen på jobbet för denna sommaren. Känns skönt och lite sorgligt på samma gång. Men jag lär väl antagligen komma tillbaka hit igen nästa år juni-aug. Det känns skönt att veta att man har ett bra sommarjobb att kunna komma tillbaka till. :)
Nu ska jag ta och anmäla mina sista patienter och sen blir det att bjuda på lite fika. Har köpt rulltårta, det får duga.
I eftermiddag ska jag se till att allt finns i lägenheten tills städningen imrg. Sen blir det till att hjälpa till mer med renoveringen. Igår hjälpte jag pojkarna att skyffla ut jord. Fick en ordentlig träning så mkt som jag kämpade på med spaden och grävde och skyfflade, hehe.
Ikväll har Anna (Sofies syster) en "hejdå fest" för hon ska flytta från vårt kära Nybro till Oskarshamn pga utbildning. Jag får se om jag orkar följa med på fest, de ska in till Kalmar/Vallen också. Är inte så sugen på utgång idag. Tror jag vill ta det lite lugnt hemma ikväll istället. Det kommer som sagt att bli en hel del festade på Cypern så det räcker och blir över. :)

Blev avtackad på jobbet och fick ett kort och en blomstercheck, gulligt av dem.
Åkte hem och hämtade upp mamma för att ta med henne ut till Örsjö för att visa husen och de nya katterna. Hon bjöd på smörgåstårta och hade köpt en stor påse fylld med kattmat, en ny kalender till mig som jag kan ha i skolan och så fick jag även en slant för att jag har varit hennes "limodriver" i sommar till och från jobbet.
Nu ska jag koka potatis som jag ska käka tillsammans med ett gäng kräftor, har hällt upp ett glas vin för att fira att NU har jag semester! :D
Imorgon ska vi slutstäda min lägenhet. Linn och Sofie kommer kl 12, och sen kommer Ida när hon är klar med sin "valpträff" med hunden. Ska bli så skönt när den är utstädad och besiktigad. Den nya killen ska flytta in den 26 aug. Fick 300kr tillbaka på hyran så jag är nöjd.
Körde hem mamma runt 19.00 till Nybro. Handlade lite och tog mig även en 7-minutare till i solariet. Denna gången slapp jag reklamen och fick istället höra två riktigt dåliga låtar, fråga mig inte vilka de var men de var INTE bra, plååga rent ut sagt, hade hellre lyssnat på reklam faktiskt, hehe. Nähä, nu ska jag sluta klaga och istället börja äta kräftor, Yumm!

No comments: