Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, August 05, 2009

Behöver semester NU

Såhär trött som jag är idag har jag inte varit på länge. Jag känner mig som en gammal gumma i kroppen. Ont överallt och såå trött trots att jag la mig kl 21.00 igår. Närapå att jag somnar bakom ratten när jag kör till jobbet. Får tacka mamma för att hon är mitt sällskap som kan hålla mig vaken, inklusive Rix Morron Zoo som alltid är lika kul att lyssna på.
Jag känner att jag behöver få vila mig och få semester väldigt snart. Jag räknar ner dagarna. Vet att jag skrivit innan att jag bara har 14 dagar kvar på jobbet och det stämmer väl i o för sig (13 idag) men om man räknar med lörd o sönd som faktiskt också är jobbdagar (fast på ett annat sätt) så blir det ju fler dagar kom jag på idag...suck. Tror det är det som har gjort mig så trött idag. Så 19 dagar kvar innan semester. Finns ingen tid för vila.
Längtar såå tills den 24 augusti. Ska bli underbart härligt när vi har packat bilen för avfärd mot landvetter (gbg) och öppnat en flaska vitt på flygplatsen när vi kommit fram innan vi går ombord. DÅ kommer jag äntligen känna att NU är det semester!

Nu har kl hunnit bli 16.15 och jag får strax köra hem. Ska förbi lägenheten idag och ta mig ett bad och packa lite kartonger. Blir nog antagligen en sväng förbi videobutiken också eftersom vi varken har internet eller tv hemma än. Telia "the bastards" kunde inte flytta över vårt abonnemang förrän den 11 aug. Inte för att vi är i så stort behov av tv ändå, vi jobbar ju mest hela tiden, men det är rätt skönt att slappa lite vid tv´n innan man går till sängs o då får det bli en film istället nu. Helt ok :) Fast tycker att det är lite dåligt av Telia iaf att det ska ta över 14dagar för dem att flytta över ett abonemang när de sa på tele först att det skulle ta ca 48 tim. Får väl ringa och klaga lite o se om de kan sänka kostnaden el nåt istället.
Har även ringt och snackat med Nybro kommun idag och fixat så att vattenräkningarna kommer i rätt namn till alla hyresgäster etc.

No comments: