Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, August 09, 2009

Fest och Kalmar




Gårdagen blev lyckad :) Vi åkte bort till Kim runt 18.30 efter att ha handlat lite på Coop. Nybro är allt bra litet, både mamma, min farbror och min kusin var där inne, plus att vi såg en annan kompis där också. Det var ca 40 pers hos Kim och Simon i deras trädgård. Vi drack, minglade och hade trevligt. Taxi bokades till Kalmar och vi var inne i stan ca 22.30 tiden. Det var mysigt att promenera runt en sväng i stan och se allt folk plus band som spelade. Varenda uteservering var smockfyllt till max. Vi lyckades iaf få tag i ett bord på O´learys där vi stannade i ca en timme innan vi drog bort till Vallen för att dansa lite.
Faktiskt är det konstigt att jag inte mår sämre än vad jag gör idag. Jag blandade mitt dricka rätt rejält men idag mår jag inte alls speciellt dåligt.
Det bästa var när Susse bjöd på äkta mexicansk tequila. Den ska drickas utan salt eller citron. Rent av, rätt på! Underbart gott.
Det sämsta med kvällen var bussen hem. Låångt att åka hela vägen till Örsjö alltså...och sen var det svinkallt på bussen. Jag var ju tvungen att klaga och frågade ordningsvakten varför det var så jä... kallt, svaret: Så att ni inte ska somna och börja spy. Suck...Blir jag sjuk nu så skyller jag på KLT.
När jag kom hem så satt jag i ca en halvtimme och käkade vitlöksbröd och bara njöt :)
Nu sitter jag här och mumsar på en bit smörgåstårta och ska snart hoppa ner i badet och sen köra förbi Niklas och lämna hans mobil som han glömde/tappade på bussen. Sen måste jag se om det finns nåt jag kan hjälpa till med när det kommer till renoveringen. Just nu håller de på med badrummet. Som belöning blir det pizza ikväll.

No comments: